E-BOOK: We dwoje - Nicolas Sparks


Jeśli jesteście to ze mną przez dłuższy czas, to z pewnością wiecie, że moje podejście do powieści Sparksa jest, delikatnie mówiąc, sceptyczne. Próbowałam nie raz, i jak do tej pory tylko jednej książce udało się mnie nie zanudzić...  Prawdę mówiąc, tylko jedną udało mi się przeczytać w całości. Postanowiłam dać autorowi i sobie jeszcze jedną szansę. A jego najnowsza książka była do tego świetną okazją. Co z tego wyszło? 

Russel Green prowadzi spokojne życie z żoną i córką u boku. Nie ma wielu powodów do zmartwień, doba praca zapewnia poczucie bezpieczeństwa - wszystko wydaje układać się idealnie. Do czasu. Vivien postanawia wrócić do pracy. Jej kariera się rozwija, coraz więcej codziennych zajęć spada na Russela. Mężczyzna musi zająć się córką i zmienić pracę, dostosować ją do nowych obowiązków. W międzyczasie zauważa, że jego pozornie szczęśliwe małżeństwo zaczyna się rozpadać. To nie wszystkie nieszczęścia, które czekają na Russela w najbliższym czasie. Gdy już traci nadzieję, na jego drodze pojawia się znajoma z dawnych lat...

Oczekiwałam romansu z krwi i kości. W końcu z tego znany jest Sparks. Miałam ochotę się wyluzować, miałam ochotę na słodką i uroczą historię dwojga ludzi, którzy szaleńczo się w sobie zakochują, którzy są w stanie pokonać wszelkie przeciwności losu pojawiające się na drodze do szczęścia. Zachęcona pozytywnymi ocenami i opiniami czytelników, których spora część twierdzi, że to zupełnie inny Sparks, zaryzykowałam. Miłość jest - ale nie do końca taka, jakiej się spodziewałam. Z jednej strony - fajnie, to coś nowego. Z drugiej - może bezpieczniej byłoby zostać przy tradycyjnym romansie? Historia jest bardzo przewidywalna i zwyczajnie średnia.

Po pierwsze przez niemiłosierne rozwlekanie.

Autor ogromną wagę kładzie na szczegóły. Nawet najbardziej prozaicznym czynnościom poświęca dużo uwagi. Za dużo. Nigdy nie uda mi się przyzwyczaić do tych niekończących się opisów. A już z pewnością nie zrozumiem rozwlekania oczywistych kwestii na kilkadziesiąt stron. Weźmy na przykład nieudane małżeństwo Russela - bardzo szybko można wywnioskować co przyczyniło się do jego rozpadu, nie trzeba analizować każdej sekundy, wszystko jest jasne niemal od samego początku. Wolałabym, żeby te rozdziały zostały poświęcone ciekawszym kwestiom, albo zupełnie usunięte. 


Po drugie przez bohaterów. 

Mówi się, że rynek wydawniczy zasypują powieści z głównymi bohaterkami, które są całkowicie pozbawione wyrazu. Wiecie co jest gorsze? Męskie postacie, które są całkowicie pozbawione wyrazu. Russel Green to największa ciepła klucha na świecie. Mam wrażenie, że jego jedyną zasługą jest fakt, że został sam z córką i za to należą mu się owacje na stojąco. Gdyby nie rodzice i siostra, bardzo szybko skończyłby z ręką w nocniku. Po drugiej stronie mamy Vivian Green  - wyrachowaną, zimną jak lód i apodyktyczną kobietę biznesu. Sama nie wiem kto był gorszy - stłamszony przez żonę Russel, czy Królowa Lodu - Vivian. Mały promyczek słońca, w którym pokładałam największe nadzieje to mała London - skradła moje serce i do samego końca w nim pozostała. 


Jedyne co trzymało mnie przy lekturze to relacja ojciec - córka. Sama jestem córeczką tatusia (raczej nie w złym słów tych znaczeniu - mam tu na myśli bliskość :), dlatego chętnie poznaję tego typu stosunki. Byłam też ciekawa jak potoczą się losy tej dwójki, gdy w ich życiu pojawi się ktoś nowy. Nie mogę odmówić historii chwytających za serce momentów i kilku wydarzeń zmuszających do refleksji i wyciągnięcia wniosków. Niestety, to zdecydowanie za mało.


Bardzo chciałam, żeby tym razem mi się spodobało. Liczyłam na to. W końcu do tej pory każdy ebook, który wybrałam w virtualo.pl był strzałem w 10! Miałam nadzieję, że i tym razem przyniesie mi szczęście. :) Niestety. We dwoje zupełnie nie przypadło mi do gustu. Autor miał całkiem ciekawy pomysł na fabułę, ale popsuł wszystko beznadziejnymi bohaterami i okropnie rozwleczoną akcją.

Wiem, że znajdzie się tu wielu fanów twórczości autora, dlatego jeśli jeszcze nie udało Wam się przeczytać We dwoje, to zostawiam Wam link do ebooka w promocyjnej cenie, w księgarni virtualo.pl - wystarczy kliknąć.



Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads