Pięć książek, które chciałabym przeczytać znowu po raz pierwszy


Zastanawialiście się kiedyś, które ze znanych Wam książek chcielibyście przeczytać jeszcze raz po praz pierwszy? Ja bardzo często myślę, że fajnie byłoby sięgnąć po coś tak dobrego jak... Tym razem zapraszam Was na pięć tytułów, o których chętnie bym zapomniała i przeczytała jeszcze raz.

1. Obsydian - a właściwie cała seria Lux. Chciałabym od nowa poznawać tę historię i od nowa zakochiwać się w Deamonie Blacku. Jeszcze w żadnej z książek nie spotkałam takiej męskiej postaci. Jest idealny, czy ktoś z Was potrafi wskazać osobę, która nie lubi Deamona? Tak na dobrą sprawę, mogłaby powstać oddzielna książka o nim, chętnie bym ją przeczytała. Na tę chwilę czekam i mam nadzieję, że ukaże się w Polsce Oblivion - czyli Obsydian z perspektywy Deaomna! <3

2. Awaria małżeńska - to pierwsza książka, przy której się tak naśmiałam. Świetnie spędziłam czas z tą lekturą i chętnie sięgnęłabym po nią znów po raz pierwszy. Jestem pewna, że wrócę do Awarii małżeńskiej nie raz, jednak nie będzie to to samo jak za pierwszym razem. Ta pozycja jest prze,prze świetna. Na pewno Wam się spodoba ;)

3. Miasto kości - znowu warto zaznaczyć, że chciałbym zapoznać się z jeszcze raz z całą serią. Zacząć od zera. Czytałam Miasto kości baardzo dawno temu - minęły trzy lata. Nie pamiętam dokładnie fabuły, wydarzenia z poszczególnych części mieszają się. Zatrzymałam się na piątym tomie i tkwię w miejscu. Już nie ma sensu zaczytać tu gdzie skończyłam. Dlatego chciałabym dopiero teraz poznawać tę historię. Może jeszcze kiedyś uda mi się wrócić do Darów Anioła.

4. Czas żniw - nie mogłam się zdecydować czy Czas żniw jest dobrym wyborem. To jedna z najlepszych książek, jakie przeczytałam w zeszłym roku. Cieszę się, że przyjemność poznania jej mam już za sobą a z drugiej strony, jak dobrze byłoby sięgnąć po coś tak dobrego po raz pierwszy. Jeśli jeszcze nie czytaliście Czasu żniw to nie karzcie mu dłużej czekać, to będzie najlepszy z możliwych wyborów :)

5. Ostatnie dni Królika - będę to powtarzać już zawsze. Kocham tę książkę. Żałuję, że tak późno po nią sięgnęłam i jednocześnie żałuję, że już mam ją za sobą. Nie wiem czy uda mi sie jeszcze kiedykolwiek trafić na coś podobnego a jeśli uda to z pewnością gdzieś z tyłu głowy będę miała Ostatnie dni Królika. Wiem, że ciężko będzie przebić tę historię. Chciałabym czytać ją i zapominać o niej kompletnie, znów ją czytać i zapominać... i tak w kółko. 

Czy i Wy macie takie książki, które chcielibyście przeczytać jeszcze raz po raz pierwszy? :) Podzielcie się tytułami w komentarzach, jestem bardzo ciekawa.  :)

Komentarze

  1. Pierwszy na myśl przychodzi mi "Kolekcjoner kości", to mój ulubiony thriller i chętnie zapomniałabym, kto zabił. :D
    A o Awarii małżeńskiej słyszałam już tyle dobrego, że chyba czas najwyższy przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kolekcjonera kości" nie czytałam, ale zapiszę sobie, może kiedyś sięgnę :)
      A "Awarię małżeńską" polecam - jest genialna! :)

      Usuń
  2. Co do "Miasta kości" to ja akurat nie jestem fanką :P Za to bardzo chcę przeczytać "Czas żniw", muszę w końcu zamówić, chyba od razu dwie części. Kusi mnie też "Obsydian", ale mam trochę zastrzeżeń, bo różne opinie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko Miasto Kości i również chciałabym przeczytać tą książkę kolejny raz! Muszę nadrobić te książki, które tu umieściłaś :)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że w tym zestawieniu znalazł się "Czas Żniw". Mam tę książkę w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na moje szczęście nie czytałam jeszcze żadnej z wymienionych przez Ciebie pozycji :) Mam w planach Miasto kości oraz Czas żniw i mam nadzieję, że faktycznie będą wspaniałe.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem czy teraz nazwałabym Miasto kości wspaniałym :p Ale Czas żniw z pewnością taki jest! <3

      Usuń
  6. "Miasto kości" zdecydowanie! W sumie to całą serię chętnie przeczytałabym ponownie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Miasto kości i Czas Żniw <3 o tak!

    OdpowiedzUsuń
  8. Do takiego zestawienia wrzuciłabym"Wichrowe wzgórza" i "Szukając Alaski" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie czytałam żadnej z nich :D "Wichrowe wzgórza" mam w planach ale do książek Greena jestem sceptycznie nastawiona :D

      Usuń
  9. Jejku! Nawet nie wiesz, jak bardzo chciałabym przeczytać znowu pierwszy raz całą serię Lux!
    Deamon jest idealny pod każdym względem! Chcę takiego faceta! :D
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już czeka "Obsesja" mam nadzieję, że Hunter chociaż w połowie będzie tak idealny jak Deamon :D

      Usuń
  10. 1. Serii "Lux" nawet nie czytałam :( Tzn sięgnęłam po pierwszą część i pamiętam, że mi się podobała, ale absolutnie nie kojarzę co się w niej działo :/ Planuję zrobić najazd na bibliotekę i wypożyczyć od razu całą serię, bo wiem, że podoba się wielu ludziom.
    2. Nie jestem przekonana do rodzimych autorów, więc raczej nie sięgnę, chociaż... Nigdy nie mów nigdy :D
    3. Nie czytałam :0 Planuję, ale nigdzie nie mogę natrafić na tę serię, a nie wiem czy opłaca się ją kupić. Nabyłam za to "Diabelskie maszyny" i jest postanowienie, że będę czytać :)
    4. Wszędzie o niej słyszę i mam ją na liście "do przeczytania"
    5. Przyniosłam ją do domu kilka tygodni temu, jest czwarta w kolejce do przeczytania. Choć narobiłaś mi na nią "apetytu" tak entuzjastycznym opisem.

    Jeśli o mnie chodzi to chciałabym raz jeszcze przeczytać "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes i "Jeden dzień" Davida Nichollsa. Obie czytałam kilka lat temu i obie kocham. Chciałabym też po raz pierwszy przeczytać serię "After" Anny Todd - niech ludzie mówią co chcą, niech hejtują i mówią, że jest durna - trudno, ja ją lubię, bardzo miło wspominam i czasami podczytuję randomowe fragmenty.
    Pozdrawiam cieplutko,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria Lux jest super! Głównie ze względu na Deamona :D ale warto się z nią zapoznać ;)
      Ja też raczej unikałam polskich autorów, ale to był błąd. Wcale nie jest tak źle z naszą rodzimą współczesną literaturą. Wręcz przeciwnie - niejednokrotnie piszą lepiej niż ci zagraniczni. Szczególnie pani Witkiewicz. Przeczytałam dopiero dwie Jej książki a już teraz wiem, że sięgnę po wszystko inne w ciemno :)
      Co do Ostatnich dni Królika... bierz się za nią jak najszybciej. Zakochasz się, to przepiękna książka <3

      "Zanim się pojawiłeś" mam w planach i wiem, że to będzie niesamowicie dobra książka :) "After" też lubię, wbrew wszystkim :D Może do pierwszego tomu nie byłam przekonana i miałam ochotę zabić Tessę, ale im dalej tym lepiej <3 Przeczytałam te książki chyba w tydzień, nie mogłam się od nich oderwać :D
      Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  11. "Obsydian" jeszcze przede mną, ale coś mi się wydaje, że będzie to genialna powieść. "Darów anioła" jeszcze nie skończyłam, przeczytałam dopiero 4 tomy, ale we wakacje, a raczej po maturze, zamierzam przeczytać serię do końca. "Czas żniw" oraz "Zakon mimów" to genialne powieści i z prawdziwą przyjemnością sięgnęłabym jeszcze i jeszcze raz od początku.
    Czy sama mam swoją listę? Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale dałaś mi nowy pomysł na serię filmików. Bardzo dziękuję. :)
    Pozdrawiam,

    www.wachajac-ksiazki.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. "Obsydian" jeszcze przede mną, ale coś mi się wydaje, że będzie to genialna powieść. "Darów anioła" jeszcze nie skończyłam, przeczytałam dopiero 4 tomy, ale we wakacje, a raczej po maturze, zamierzam przeczytać serię do końca. "Czas żniw" oraz "Zakon mimów" to genialne powieści i z prawdziwą przyjemnością sięgnęłabym jeszcze i jeszcze raz od początku.
    Czy sama mam swoją listę? Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale dałaś mi nowy pomysł na serię filmików. Bardzo dziękuję. :)
    Pozdrawiam,

    www.wachajac-ksiazki.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie czytałam żadnej z wymienionych książek, ale każda z nich znajduje się na mojej liście Must Read :) Chciałabym przeczytać po raz pierwszy "Dumę i uprzedzenie", a także "Kasację" i kolejne części o Joannie Chyłce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh tak! Kasacja też mogłaby się znaleźć na mojej liście :D

      Usuń
  14. Dary anioła ❤ ja teraz będę czytać drugą część ❤
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie miałam okazji ich przeczytać, ale Obsydian i Awarię małżeńską mam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałem jedynie Czas żniw i jak najbardziej się z tobą zgadzam - chętnie przeczytałbym na nowo tę książkę. Na szczęście w zanadrzu są jeszcze kolejne tomy, dlatego nie ma co narzekać :D
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać trzeciego tomu! <3 Dobrze, że będzie ich więcej, źle, że wychodzą w tak długim odstępie czasu :(

      Usuń
  17. "Miasto kości", "Ostatnie dni królika" i "Czas żniw" ja także chciałabym przeczytać po raz pierwszy jeszcze raz. <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Na mojej liście zdecydowanie znalazłby się "Jeździec miedziany"!
    Z Twojej listy nie czytałam jeszcze nic, więc aż mi wstyd i czas to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze nigdy żadnej książki nie przeczytałam dwukrotnie. Jednak coraz poważniej zastanawiam się nad ponownym przeczytaniem "Drogi królów" i "Słów światłości" Brandona Sandersona. Myślę, że zrobię to kiedy będzie się zbliżać premiera 3 tomu, żeby nic mi nie umknęło ;)
    Z książek wymienionych przez Ciebie czytałam tylko dwie: "Czas żniw" i "Miasto kości", a serię "Lux" mam w planie :) Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam żadnej z nich, ale na pewno zechcę zapoznać się z "Awarią małżeńską" oraz "Ostatnimi dniami Królika".

    OdpowiedzUsuń
  21. Serię "Lux" także chętnie przeczytałabym zupełnie od nowa. Uwielbiam Daemona i humor w tej powieści. :) "Ostatnie dni Królika" czekają na mnie na półce, mam nadzieję, że też się w niej zakocham. :)
    Chętnie wymazałabym z pamięci także "Wiedźmina", "Harry'ego Pottera" i "Złodziejkę książek", by móc je przeczytać na nowo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie mogę się przekonać do "Wiedźmina". Stoi na półce, chłopak wciąż namawia bym przeczytała ale ciągle trzymam dystans ;P
      Ostatnie dni Królika - jak wyżej - cudowne, cudowne! <3

      Usuń
  22. Zgadzam się w 100 procentach co do "Miasta kości", "Obsydianu" ( na razie przeczytałam tylko jeden tom), oraz "Czasu żniw :)
    Nominowałam cię do Liebster Blog Award :)
    Buziaki <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Żadnej z nich nie czytałam, ale na Obsydian mam straszną ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie przeczytałam żadnej z tych książek, więc wciąż są dla mnie nowe! :)
    Ja chętnie raz jeszcze zakochałabym się w Harrym Potterze, cudownej Avy Lavender i jej rodzinie, a także książkach Zafona :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ahh Miasto Kości i Czas Żniw!
    Coś cudownego, wiele bym dała, żeby znowu móc przeczytać je po raz pierwszy. ' Wejść' w ten nowy świat :D
    Pozdrawiam :*

    http://skffareg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałam i nie kojarzę żadnej z powyższych książek (oprócz pierwszej, bo wszyscy ją fotografują na Instagramie :D). Chyba nigdy nie skończą się nam dobre książki do czytania ;)
    Ja na pewno chciałabym przeczytać ponownie po raz pierwszy Harry'ego :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads