Anna i pocałunek w Paryżu - Stephanie Perkins


Siedemnastoletnia Anna, na co dzień mieszkająca w Stanach Zjednoczonych dostaje niepowtarzalną szansę spędzenia roku w Amerykańskiej Szkole w Paryżu. Jest zrozpaczona. Po pierwsze, nie wie nic na temat Francji, nie zna nawet francuskiego - czy ojciec nie mógł wysłać jej w miejsce, gdzie ludzie posługują się językiem angielskim? Po drugie zostawia w rodzinnym mieście ukochanego młodszego brata, najlepszą przyjaciółkę oraz - co najważniejsze - potencjalnego chłopaka, za którym szaleje już od jakiegoś czasu. Po trzecie, nie zna nikogo w nowej szkole i na pewno będzie czuła się samotna. Jak się okazuje Anna szybko zdobywa nowych przyjaciół. Szczególnie bliski kontakt łapie z Etienne, który pokazuje jej Paryż i sprawia, że pobyt w tym miejscu staje się dużo bardziej znośny.

Anna to typowa nastolatka z typowej książki dla młodzieży. Jest dobrą uczennicą, grzeczną dziewczynką, trochę pedantyczną i skromną. Kompletnie nie znającą swojej wartości. Swoją drogą to ciekawe, dlaczego dziewczyny w książkach young adult nigdy nie są świadome, tego że są piękne (zawsze są piękne) i każdy facet na nie leci? Wracając do Anny - ma jedną bardzo istotną cechę, której nie lubię u żeńskich bohaterek - jest NIEZDARNA. Tak na dobrą sprawę jej niezdarność nie jest jakoś mocno widoczna, ale wspomniana kilkakrotnie i samo to trochę drażni. Można było pominąć ten szczegół. Etienne, czy jak kto woli St. Clair, to - uwaga!- typowy nastolatek z typowej książki dla młodzieży. Przystojny, popularny i lubiany przez wszystkich chłopak z bogatego domu. Z problemami, oczywiście. No i z dziewczyną - oczywiście. Jednak to z Anną spędza więcej czasu i ona pomaga mu radzić sobie z nieszczęśliwymi wydarzeniami w jego życiu. Tych dwoje uparcie trwa przy tym, że są najlepszymi przyjaciółmi i uparcie trwają z friend zone mimo, że napięcie między nimi jest niemal namacalne i iskrzy tak mocno, że widać na kilometr.

Ważną rolę odgrywa tu przyjaźń i to, jak potrzebna w utrzymaniu dobrych, zdrowych relacji z drugą osobą jest szczerość. Wątek przyjaźni - bez miłosnych podtekstów - pojawia się na drugim planie, ale to z niego czytelnik powinien wynieść coś dla siebie. Win zawsze leży po dwóch stronach więc warto spojrzeć na sytuację nie tylko z jednej perspektywy. Nie być egoistą i zawsze szukać rozwiązania konfliktu.

Anna i pocałunek w Paryżu nie wyróżnia się niczym spośród książek young adult. No dobra, wyróżnia się niesamowicie klimatycznym i zachęcającym obrazem Paryża. Poza tym to urocza i przyjemna lektura trzymająca się schematu i nie wychodząca poza jego ramy ani na milimetr. Akcja, a właściwie ciężko tu mówić o jakiejkolwiek akcji, więc nazwijmy to: wydarzenia - nadchodzą jedno po drugim. Książka nie jest przegadana, czyta się ją bardzo szybko dzięki licznym dialogom. Niczym nie zaskoczy czytelnika, który miał ju do czynienia z literaturą młodzieżową. Mimo wszystko jest przyjemną i lekką lekturą. Nie zaprząta myśli, więc idealnie sprawdzi się jako oderwanie od codzienności.

Jakie jest Wasze zdanie na temat tej książki? Czytaliście ją, a może macie w planach? Podzielacie fascynacje historią przedstawioną na kartach powieści? Podzielcie się uwagami w komentarzach, zawsze jestem ciekawa Waszego zdania. :)

Książka bierze udział w wyzwaniu Czytam young adult.

Komentarze

  1. Mi się średnio podobała, tak jak napisałaś, była przyjemna, ale nic poza tym. A czytałaś Lolę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lola stoi na półce i czeka na swoją kolej :D

      Usuń
    2. To czekam na recenzję! Ja odniosłam takie same wrażenia jak po przeczytaniu Anny :)

      Usuń
  2. Jak dla mnie za cukierkowa, szybko poszła w zapomnienie, ale nie żałuję, że ją przeczytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nic specjalnego ;) I ja nie żałuję, zwłaszcza, że kupiłam ją za 6 zł :P

      Usuń
  3. Ja bardzo chciałabym Annę przeczytać, bo uwielbiam takie "odmużdżacze", romanse dla nastolatków, szczególnie teraz mam na takowy ochotę <3
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przekonywała mnie ta książka, nigdy specjalnie nie przepadałam za Paryżem, co było decydującym czynnikiem "na nie". Ale ostatnio uznałam, że w sumie może być fajna- i cóż, zaczęłam lubić Francję i w ogóle :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie szaleję za Francją a Paryż nie jest miejscem z najromantyczniejszych wyobrażeń ;)

      Usuń
  5. Nie czytałam, ale przymierzam się do książek Perkins, bo urzekło mnie urocze opowiadanie jej pióra zamieszczone w świątecznej antologii "Podaruj mi miłość" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opowiadanie Perkins jest jednym z moich ulubionych z tego zbioru :)

      Usuń
  6. Czytałam i faktycznie jest to taka lekka i przyjemna książka, która dość szybko zatarła się w mojej pamięci :) Drugi tom również mam za sobą i uważam, że był gorszy. Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lola jeszcze przede mną, ale nie nastawiam się na zbyt wiele ;D

      Usuń
  7. Przyznam szczerze, że nie chce mi się sięgać po książkę, która nie wyróżnia się niczym specjalnym na tle podobnych - nawet ten Paryż mnie nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko trafić w coś z kategorii tych młodzieżowych, czego już nie było... dlatego też coraz rzadziej sięgam po tego typu książki.

      Usuń
  8. Kiedyś chciałam ją przeczytać, bo słyszałam o niezwykłym potencjale tej książki, ale jakoś o niej zapomniałam. Teraz natknęłam się na twoją recenzję i jakoś przeszła mi ochota na tę książki. Ostatnio sporo naczytałam się typowych młodzieżówek, więc jeszcze jedna nie jest mi potrzebna. Pozdrawiam <33

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ja też wiele się naczytałam i nasłuchałam o tym jaka ona nie jest cudowna a na zagranicznym #bookstagramie nie ma osoby, która nie zasypuje/zasypywała swojego profilu zdjęciami tych książek. Ale to nic nowego - wszystko już było ;)
      :*

      Usuń
  9. Nie czytałam, ale dużo osób poleca jako odmóżdżacz, a czasem potrzeba czegoś takiego :) Niestety książki tej autorki są u nas wręcz szkaradne! A szkoda, bo za granicą są całkiem ładne.

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, okładki są okropne, mogli wziąć przykład z zagranicznych, taka ładna prostota. :)

      Usuń
  10. Przeczytałam, bo była w bibliotece i podobała mi się, ale nie rozumiałam do końca zachowania bohaterów. Po co tyle zwlekać? :)
    Pozdrawiam
    Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, takie budowanie napięcia ;D To typowe dla coraz większej liczby książek młodzieżowych, dlatego już nie rusza czytelników :)

      Usuń
  11. Nie czytałam jej, ale gdzieś mi już mignęła. Kto wie, może kiedyś po nią sięgnę? ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie pozycje rzeczywiście mogą być idealne od oderwania się od codziennych obowiązków. Z chęcią przeczytam Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje mi się, że książka jest takim dobrym "odmóżdżaczem", można ją przeczytać, żeby się trochę odstresować, ale długo w pamięci nie zostanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama tej książki nie czytałam, ale wcześniej słyszałam o niej dużo pozytywnych słów. Miałam na nią nawet ochotę, ale po przeczytaniu Twojej recenzji nie jestem pewna czy chcę tracić na nią czas...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads