Before. Chroń mnie przed tym, czego pragnę - Anna Todd


Before, dla fanów serii After będzie pierwszą pozycją na liście MUST HAVE. Początek historii miłosnej Tessy i Hardina z Jego strony na pewno przyciągnie wielu czytelników. Czy warto w ogóle po nią sięgać i czy znajdzie się w niej coś nowego?

Anna Todd pisząc piąty już tom, wywołującej niesamowicie wiele emocji serii, posłużyła się bardzo fajnym zabiegiem. Mianowicie: w spojrzenie Hardina na początki jego związku z Tessą wplotła urywki jego książki między rozdziały, co dało czytelnikom jeszcze głębszy wgląd w uczucia Hardina. Dodatkowo, ukazała nam jak na ich związek patrzą postaci drugoplanowe, co zmieniło się w ich życiu od czasu kiedy ostatni raz o nich czytaliśmy, a przede wszystkim, przedstawiła przeszłość niektórych z nich. Możemy dzięki temu zrozumieć jakie wydarzenia ukształtowały niektóre charaktery, czym spowodowane było postępowanie bohaterów pobocznych. Mamy tu wymieszanie przeszłości, przyszłości i teraźniejszości, co w ogólnym rozrachunku wyszło całkiem przyzwoicie.

Po części jest to powtórzenie pierwszego tomu, ale na szczęście nieco skrócone. Dlaczego na szczęście? Pisałam już kiedyś o przedstawianiu popularnych historii i drugiej perspektywy. Może się to skończyć porażką i najczęściej tak właśnie jest. Nie chcemy przecież kupować książki, przepisanej słowo w słowo z tego co już znamy. Szkoda naszego czasu i pieniędzy. Before, owszem, zawiera kropka w kropkę takie same sceny, ale są, jak już pisałam, skrócone  i przeplatane z wydarzeniami, których jeszcze nie znamy. Co do samego stylu... Chyba każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czego może się spodziewać po Before. Przecież mieliśmy już okazję czytać tę historię z perspektywy Hardina. We wszystkich tomach, poza pierwszym, narracja poprowadzona jest dwutorowo.  

Before okazała się przyjemnym powrotem do świata z serii After. Niczym zaskakującym, nie wzbudzającym już tak wielu emocji, gdyż doskonale znamy zakończenie historii. Jest fajnym dopełnieniem, które z pewnością spodoba się osobom, które czytały poprzednie tomy. Ze swojej strony mogę jedynie zachęcić, dla fanów Hessy będą to kolejne, miłe chwile z ulubionymi bohaterami.

Czytaliście Before? Jak Waszym zdaniem wypada na tle pozostałych tomów serii?
A może dopiero planujecie po nią sięgnąć? Dajcie znać! :)

Komentarze

  1. Jako fanka "After" musiałam nabyć i "Before", naturalnie. Problem w tym, że teraz aż żal mi ją czytać i pożegnać się z Hessą :/ Co robić, co robić? :)

    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam gdzieś, że Anna Todd napisała (pisze?) kolejne dwa tomy w serii After - Nothing Less i Nothing more :) Jeśli dobrze pamiętam mają opowiadać historię Landona :D Ja jestem kupiona, uwielbiam tego gościa :D

      Usuń
  2. Słyszałam co nieco o tej serii i chciałabym ją przeczytać ;) Wszystkie te książki pięknie wyglądają razem!
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale mam w planach. Dużo dobrego naczytałam się o tych książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zdecydowanie sięgnąć po After! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Poprzednie tomy porządnie...obczytałaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko drugi jest w okropnym stanie, bo kupowałam używany i właśnie tak wyglądał jak do mnie przeszedł :P Trzeci jest niemal nienaruszony :D

      Usuń
  6. Lubię serię "After". Jest tak okey, jak powinny być historie pisane na wattpadzie. :) "Before" będę dopiero czytać i nie mam zbyt wielkich oczekiwań, ale przyznaję, że ten piąty tom ma zdecydowanie najpiękniejszą okładkę z całej serii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, zgadzam się, okładka Before jest najpiękniejsza! <3 Na drugim miejscu stawiam czwarty tom :D

      Usuń
  7. Cała seria jeszcze przede mną, ale mam na nią przeogromną ochotę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam całą serię, to nie mogę jej nie skończyć i muszę sięgnąć po 'Before'. Lubię tę serię, ale też są momenty gdy jej wręcz nie cierpię. Ale szybko całą serię przeczytałam, bo w niecałe 2 tygodnie.
    Tak w święta Bożego Narodzenia je czytałam. :)
    Pozdrawiam
    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czytałam w okresie świątecznym i tak jak Ty, mam momenty, w których jej nienawidzę :P Właściwie to po prostu nie znoszę Tessy :)

      Usuń
    2. A chciałam napisać, że właśnie nie znoszę Tessy :D

      Usuń
  9. Ta seria kompletnie zauroczyła mnie swoją oprawą wizualną, ale sama fabuła jakoś nie specjalnie do mnie przemawia ;) Póki co nie zdecydowałam się na zakup żadnej z części i chyba tak już zostanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zarówno seria After jak i Before jest jedną z moich ulubionych. Pobudza wyobraźnię. Rozpala zmysły. I czyta się ją z prawdziwą przyjemnością. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads