Bookshelf tour | książki new adult

To moje czwarte podejście do bookshelftour w tym roku. Tym razem zaplanowałam inną formę. Podzieliłam biblioteczkę na 9 części. Każda z nich odpowiada innemu gatunkowi/zbiorowi gatunków. Zapraszam Was na tekst, bo tym razem film mnie pokonał. Tu wypisuję i opisuję wszystkie tytuły. Mam nadzieję, że przyjmiecie ciepło taką formę :) Zaczytamy od książek dla młodych dorosłych :) 


_________________________________________________________________
2. Książki kobiece/obyczajowe
3. Kryminały/thrillery/horrory/political fiction
4. Literatura współczesna/piękna/obyczajowa
5. Książki fantasy
6. Poradniki/biografie/albumy/książki filozoficzne
7. Fantastyka młodzieżowa
8. Literatura młodzieżowa
9. Książki kucharskie 
__________________________________________________________________

1. Dance, sing, love. Miłosny układ - Layla Wheldon

Niewiele pamiętam z tej książki. Kojarzę ją z ogromną ilością alkoholu i fabułą w stylu fanfiction. .

2. Ugly love - Colleen Hoover
3. Confess - Colleen Hoover
4. November 9 - Colleen Hoover
5. Hopeless - Colleen Hoover
6. Losing Hope - Colleen Hoover

Brakuje tu jeszcze Maybe Someday, które komuś pożyczyłam. Jakiś czas temu bardzo lubiłam Hoover, sięgałam po każdą książką, która się ukazała. Już mi przeszło. Historie zaczęły być powtarzalne i nudne. Zatrzymałam się na Confess, które uważam za jedną ze słabszych książek autorki. Na pierwszym miejscu plasuje się Slammed, czyli W pułapce uczuć, od której długo trzymałam się z daleka, ale ostatecznie jestem urzeczona :)

7. Zły Romeo - Leisa Reyven

Nieźle się ubawiłam czytając tę książkę, polubiłam ją. To gorący tytuł... ;)  Muszę koniecznie sięgnąć po kontynuację. Nie wiem dlaczego jeszcze tego nie zrobiłam!

8. Z popiołów - Marta Senator
9. Z otchłani - Marta Senator

Z popiołów przeczytałam szybko. To lekkie i przyjemne czytadło na jeden wieczór. Zwyczajna książka młodzieżowa, która bardzo chciałaby być postrzegana jako kopalnia mądrości i życiowych rad. Z otchłani jeszcze przede mną, ale raczej nie znajduje się na początku kolejki do przeczytania.

10. Raczej szczęśliwy niż nie - Adam Silvera

Jedyne skojarzenie jakie mam z tą książką to wściekle różowy proszek holi wysypujący się z koperty, w momencie jej otwierania. Nie zabrałam się jeszcze za tę książkę. Wiem, że porusza tematy LGBT, więc jeśli Was interesują a jeszcze jej nie znacie, to może będzie to coś dla Was.

11. Cała prawda o szczęściu - Sawyer Bennett

Kolejna książka której nie jeszcze przeczytałam. Zaczęłam co prawda, a pierwsze kilkanaście stron skojarzyło mi się z filmem Troje na gigancie - jest rewelacyjny, koniecznie sprawdźcie! Nie wiem jak cała fabuła będzie się miała do filmu, ale jestem ciekawa. W końcu na pewno skończę tę książkę.

12. Tysiąc pocałunków - Tille Cole

Naprawdę rzadko się zdarza, że nie jestem w stanie skończyć książki. Tym razem nie dałam rady. To najbardziej ckliwa i przesłodzona powieść jaką miałam w rękach.

13. Co przyniesie wieczność - Jennifer L. Armentrout

Autorka kojarzy mi głównie z się z serią LUX. Byłam bardzo ciekawa jak wypadnie w zupełnie innym gatunku. I bardzo mi się podobało. Co przyniesie wieczność kojarzy mi się z Hopeless C.Hoover, ale uważam, że wypada lepiej.

14. Promyczek - Kim Holden
15. Gus - Kim Holden
16. Franco - Kim Holden

Promyczek był super, Gus to majstersztyk, a Franco przykry wypadek przy pracy... Kim Holden kreuje dobrych ludzi. Tak dobrych, że spotkanie podobnych na swojej drodze w realnym życiu jest niemal niemożliwe. To może być minusem, ale dla mnie zdecydowanie jest plusem. Lubię ciepło bijące z jej książek i będę polecać.

17. O wiele więcej - Kim Holden

Kim Holden dla starszych czytelników - równie dobrzy ludzie, równie poruszająca historia. Tej autorki po prostu trzeba spróbować.

18. Serce ze szkła - Emma Scott

To jest książka, którą każda wielbicielka new adult powinna przeczytać. Jest zachwycająca, wzruszająca, zabawna. Jedna z lepszych jakie czytałam w tym gatunku. Koniecznie sprawdźcie.

19. Raze - Tille Cole
20. Reap - Tolle Cole

Nie jestem do końca pewna, czy te książki powinny stać tu, czy gdzieś obok powieści erotycznych, bo zdecydowanie bliżej im do nich. Ael fajnie mi się tu komponują z innymi książkami Filii, więc niech zostaną. To brutalne powieści erotyczne z nutka romantyzmu i rozbrajajacymi złymi chłopcami. Pomysł na fabułę jest niekonwencjonalny, zaskakujący - mamy tu przetrzymywanych w niewoli, szkolonych do zabijania i żądnych zemsty więźniów i kobiety, które odnajdują w nich człowieczeństwo. Wiem, że to brzmi tandetnie, ale jest całkiem ok jeśli lubicie czasem zaczytać się w emocjonującym erotyku :)

21. Powietrze, którym oddycha - Brittainy C. Cherry
22. Ogień, który ich spala - Brittainy C. Cherry
23. Woda, która niesie ciszę - Brittainy C. Cherry
24. Siła, która ich przyciąga - Brittainy C. Cherry

Gdybym miała wybrać tylko jedną serię naw adult, którą mogłabym czytać, bez wątpienia postawiłabym na Żywioły. O miłości można pisać na różne sposoby. W tym gatunku najlepiej robi to Brittainy C.Cherry. Cytatami z jej książek można by było wypełnić cały zeszyt. Uwielbiam każdą z czterech powieści. Można je czytać bez zachowania kolejności, historie się ze sobą nie łączą.



25. Rozgrywka - J. Stearling

Książka bardzo kojarzy się z serią Off Campus, ale nie dorasta jej do pięt. Raczej słabiutka, ale ma swoje dobre momenty, czyta się naprawdę lekko, szybko i mimo wszystko była dla mnie quilty pleasure.

26. Jak powietrze - Agata Czykierda-Grabowska
27. Wszystkie twoje marzenia - Agata Czykierda-Grabowska

Głośno było o Jak powietrze - pierwszej polskiej książce nwe adult. Nie pamiętam z niej zbyt wiele... Wiem tylko, że w momencie kiedy ją skończyłam miałam bardzo mieszane uczucia - z jednej strony wywarła na mnie ogromne wrażenie, bo poruszyła temat, który był mi bardzo bliski w czasie kiedy ją czytałam, z drugiej czułam zmęczenie rozwlekłością. Wszystkie twoje marzenia jeszcze przede mną, stoją na półce już od roku. Nie wiem czy w końcu się za nie zabiorę.

28. After. Płomień pod moją skórą - Anna Todd
29. After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem - Anna Todd
30. After. Ocal mnie - Anna Todd
31. After. Bez siebie nie przetrwamy - Anna Todd
32. Before. Chroń mnie przed tym, czego pragnę - Anna Todd
33. Nothing More - Anna Todd

Serii After chyba nikomu nie trzeba przedstawiać? Nie będę się tłumaczyć, po prostu uzależniłam się od niej i musiałam przeczytać wszystko. Nawet mimo tego, że była tak wkurzające i że cały czas wałkowała ten sam temat...  Nie mogę powiedzieć, że polecam, bo to gniot, ale kurcze, ma coś w sobie. A jeszcze większym gniotem jest Nothing More, czyli dodatek do serii, nie udało mi się doczytać do końca.

34. Układ - Elle Kennedy
35. Błąd - Elle Kennedy
36. Podbój - Elle Kennedy
37. Cel - Elle Kennedy

Bardzo lubię serię Off Campus! To taka typowa "koledżowa" seria :) Jest zabawna, czasem urocza, czasem gorzka. Nie przekłamuje rzeczywistości, nie idealizuje na siłę, pokazuje życie młodych ludzi takim, jakie jest. Bohaterowie są sympatyczni, nie da się ich nie lubić. Super opcja na lekkie czytadło.

38. Droga do ciebie - J.P. Monninger

Tak się teraz zastanawiam, czy to aby nie kolejna książka, która powinna zmienić miejsce? To książka obyczajowa, ale jej bohaterami są młodzi dorośli, dlatego znalazła się tutaj. Czytając ją miałam ochotę spakować walizkę i wyruszyć w podróż. Bardzo fajna książka z motywem podróży :)


Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads