Zapowiedzi wydawnicze luty 2019


Co będziemy czytać w lutym? Zapowiedzi jest mnóstwo, a ja wybrałam tylko 15 najciekawszych dla mnie tytułów, które chciałabym poznać. 




Luty zaskoczył mnie przede wszystkim ilością książek opowiadających o zawodzie pielęgniarki. Do wyboru mamy aż trzy różne tytuły, proponowane przez trzy różne wydawnictwa. Pierwsza z nich to po prostu Pielęgniarki autorstwa Christie Watson, która ukaże się nakładem Wydawnictwa Marginesy. Przeczytamy w niej o pracy brytyjskiej pielęgniarki, która jest w zawodzie od 20 lat. Podobno ma być emocjonująco, ale też zabawnie. Książkę rekomenduje Adam Kay, autor Będzie bolało i pisze: Płakałem. Zamyślałem się. Śmiałem. Bardziej niż zwykle doceniłem tę najbardziej niedocenianą z profesji. Tajemnice pielęgniarek. Prawda i uprzedzenia autorstwa Marianny Fijewskiej to propozycja Wydawnictwa WAB. Z opisu wynika, że pielęgniarki w rozmowie z autorką, opowiedzą o tych mniej przyjemnych realiach ich pracy. Opowiadają o sobie, o trudnych warunkach pracy, o chorych relacjach ze zwierzchnikami, o wzajemnych konfliktach. W końcu W czepku urodzone Weroniki Nawary to zapowiedź od Wydawnictwa Otwartego. Słuchałam wywiadu z autorką w 7 metrach pod ziemią i byłam bardzo zaskoczona z jaką miłością i wyrozumiałością wypowiada się o pielęgniarstwie. Takie same emocje wyczuwam czytając opis książki - w rozmowach z pielęgniarkami przedstawiono tu trudy ich zawodu i nieprzyjemności, z którymi mierzą się na co dzień, ale też ich pasję do tego co robią.  Wszystkie trzy książki ukażą się 13.02 a ja z ogromną ciekawością sięgnę po każdą z nich. Pozostając w temacie medycyny - moją uwagę zwróciły Sprawy sercowe. Historia serca w jedenastu operacjach Thomasa Morrisa, która 27.02 ukaże się nakładem Wydawnictwa Literackiego. Autor ma opowiadać historię kardiochirurgii zaczynając od 1872 roku i zabiegu wyjęcia igły wbitej przypadkiem w pierś londyńskiego blacharza, poprzez historyczną operację usunięcia odłamka szrapnela z serca żołnierza rannego w Normandii, po hodowlę organów w bioreaktorze i protezy z drukarki 3D. To zdanie wystarczy, żeby przekonać mnie do lektury!



Luty jest miesiącem miłości ;) więc nie mogłoby zabraknąć romantycznych tytułów w tym zestawieniu. Zaczynamy od Do dziewczyn, które czuły zbyt wiele autorstwa B.C.Cherry oraz Kandi Steiner. To tomik poezji, o którym same autorki, że jest ich listem miłosnym do świata. Chcę przeczytać ten list, a poza tym biorę w ciemno wszystko w czym maczała palce Brittainy C.Cherry! Sztuka słyszenia bicia serca została opisana jako najwspanialszy literacki hołd na cześć miłości. Jej autorem jest Jan-Philipp Sendker. Nie znalazłam zbyt wielu informacji o fabule, ale to nic, bardzo chcę dać się zaskoczyć. Obie książki ukażą się 13.02 nakładem Wydawnictwa Filia. Kobieca, tajemnicza historia rodzinna rekomendowana przez Jojo Moyes, która pisze: Melancholijna, urocza, doskonała w pokazywaniu sekretów, jakie chowamy przed bliskimi, nawet tymi, których kochamy. Uwielbiam tę książkę, choć nieraz doprowadzała mnie do łez. Mowa tu o Gdybyś tylko wiedziała autorstwa Hannah Beckerman. 




Było romantycznie, dlatego dla równowagi podrzucam kilka mrocznych (mam nadzieję) thrillerów i kryminałów. Na pierwszy ogień Okrutne pragnienie autorstwa Armainty Hall  ma opowiadać o niekonwencjonalnym związku Verity i Mike’a i ich pełnej namiętności grze, która może doprowadzić do zabójczych konsekwencji. Wydawnictwo WAB zapowiada mroczny i pozostający w pamięci thriller psychologiczny, który ukaże się 13.02. Najpierw moją uwagę przyciągnęła okładka, a kiedy w opisie zobaczyłam wzmiankę o Instagramie od razu pomyślałam - ok, chcę to przeczytać. Perfect victim Corrie Jackson opowiada o idealnym związku Charliego i Emily, który burzy oskarżenie Charliego o brutalne morderstwo. To kryminalna propozycja Wydawnictwa Świat książki, która ukaże się 27.02. Publikowany przez Wydawnictwo Filia Dom Jętki autorstwa Jamesa Hazela to tajemnica z przeszłości, tajne stowarzyszenie oraz ich śmiertelne plany i zataczająca koło historia, którą trzeba powstrzymać. Jestem ciekawa i czekam na premierę, która już 06.02. Po pierwsze śnieżyca, po drugie motyw uwięzionego w aucie dziecka, po trzecie Bezbronne Taylora Adamsa. Śnieżyce i porwania dzieci wywołują we mnie mnóstwo emocji, a ta książka ma jedno i drugie. Wydawnictwo Otwarte zaplanowało premierę na 13.02 Niezmiennie jestem fanką klasycznych kryminałów, a taki tytuł proponuje Wydawnictwo Albatros - Siedem śmierci Evelyn Hardcastle autorstwa Stuarta Turtona. Dzień śmierci Evelyn będzie się powtarzał aż do momentu, kiedy jeden z bohaterów nie rozwiąże zagadki jej śmierci. Akcja rozgrywa się w wielkiej posiadłości w latach 20 XX wieku. Premiera książki 27.02 i już nie mogę się doczekać aż będę mogła po nią sięgnąć! 




Znalazłam też kilka interesujących propozycji w powieściach dla młodzieży. 13.02 nakładem Wydawnictwa Kobiecego ukaże się drugi tom Do wszystkich chłopców których kochałam, czyli P.S. Wciąż cię kocham  autorstwa Jenny Han. Do związku Lary Jean i Petera wkradnie się zazdrość. Jestem bardzo ciekawa jak poradzą sobie z nią bohaterowie i mam nadzieję, że drugi tom będzie tak samo uroczy jak pierwszy. 11 lutego Wydawnictwo Moondrive wyda inspirowaną musicalem książkę Drogi Evanie Hansenie. Pojawi się w niej motyw listów, pechowego zbiegu okoliczności, samobójstwa i kłamstwa, które doprowadzi do przykrych konsekwencji. Całą listę zamyka proponowane przez Wydawnictwo We Need YA Piękno, którego nie widać autorstwa Ashley Woodfalk. To książka o młodych ludziach, ich sposobach na pogodzenie się z utratą najbliższych i jednoczącej sile muzyki. W księgarniach od 13.02.

M.

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads