Kiedy odszedłeś - Jojo Moyes


Nie myśl o mnie za często…
Po prostu żyj dobrze.
Po prostu żyj.
Will
Tyle że Lou nie ma pojęcia, jak to zrobić. I trudno jej się dziwić.
A jednak Kiedy odszedłeś to nie tylko historia o podnoszeniu się po utraconej miłości, lecz także inspirująca opowieść o nowych początkach. Pamiętając o obietnicy złożonej ukochanemu, Lou stara się znajdować nowe powody, dla których warto czekać na każdy kolejny dzień.

Zaraz po lekturze "Zanim się pojawiłeś" bardzo wzbraniałam się przed kontynuacją. Są historie, które nie potrzebują dalszej części i wydawało mi się, że ta właśnie do takich należy. Jednak gdy Kiedy odszedłeś pojawiła się na rynku, kiedy zobaczyłam, że inni czytają i chwalą - postanowiłam spróbować, jak tylko pojawi się ku temu okazja. Cieszę się, że nie zrezygnowałam z tej książki - miałabym czego żałować.

Na pewno wielu z Was zastanawia się co dalej, jak poradzi sobie Lou po tak traumatycznych przeżyciach i czy faktycznie będzie żyła dobrze? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w Kiedy odszedłeś, a poza tym, to doskonała okazja by poznać nowych bohaterów oraz nową historię. Autorka wprowadza do życia głównej bohaterki dwie bardzo ważne postaci. Diametralnie zmieniają one jej codzienność, niemal wywracają ją do góry nogami. Przyznam, że nie spodziewałam się pojawienia się właśnie takich osób. Jestem pozytywnie zaskoczona. Nie powiem nic więcej, nie chciałabym zdradzić Wam szczegółów ;) Sama Lou przechodzi dużą przemianę, mam wrażenie, iż  w jakimś stopniu dorasta. Doskonały poziom trzymają natomiast rodzice Louisy. To chyba moje ulubione postaci w tej książce. Niesamowicie się dzięki nim uśmiałam, rozbawili mnie do łez.

Zaczynając czytać Kiedy odszedłeś miałam ogromne oczekiwania i z góry zakładałam, iż nie dorówna poprzedniej części. To błąd. Porównywanie z sobą obu powieści mija się z celem. To całkiem odrębne historie, poruszające różne tematy i wzbudzające inne emocje. To po prostu kolejna, dobra książka autorki. Z Zanim się pojawiłeś łączy je jedynie Lou. Najnowsza powieść Moyes trzyma poziom pozostałych jej publikacji. Jest napisana prostym i przyjemnym językiem, dzięki czemu czyta się błyskawicznie.  To ciepła, zabawna i momentami wzruszająca powieść od której nie można się oderwać. Jednak pojawił się wątek, na którym się odrobinę zawiodłam. Mimo, iż cieszę się że powstał, to nie podoba mi się sposób przedstawienia go - nieco sztuczny i przerysowany. Poza tym jednym małym szczegółem jestem pod wrażeniem powieści i chętnie przeczytałabym jej dalszy ciąg. Autorka prawdopodobnie również ma ochotę na więcej, gdyż zostawia przed sobą otwartą furtkę, co mnie niezmiernie cieszy.

Myślę, że Kiedy odszedłeś przypadnie do gustu się fanom historii Louisy i Willa. Uważam, że warto sięgnąć po tę pozycję mając na uwadze to, aby nie porównywać jej z poprzedniczką.


Bardzo dziękuję za egzemplarz!


+ książka bierze udział w wyzwaniu Czytam opasłe tomiska - 488 stron

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads