Pięć ulubionych postaci z książek


Mogłoby się wydawać, że wybranie pięciu absolutnie ulubionych postaci z książek jest prostym zadaniem, ale w rzeczywistości wcale tak nie jest. Spędziłam nad tym więcej czasu niż przewidywałam. Spróbujcie sami! :) A w czasie, kiedy będziecie zastanawiać się na swoimi ulubieńcami sprawdźcie, kto znalazł się na mojej liście :)

1. Hermiona Granger - zaczynamy od podstaw. Musiała pojawić się tu chociaż jedna postać z Harrego Pottera. Dlaczego Hermiona? Nie wiem. Na początku jej nie lubiłam. Była za bardzo przemądrzała a ja zwyczajnie nie lubię takich ludzi. Jednak z czasem spodobała mi się jej zaradność i pomysłowość ale też to, że potrafiła dogryźć chłopakom (mam na mysli Harrego i Rona) tak, że poszło im w pięty.

2. Anna Weinbrenner - to świeża postać w gronie moich ulubionych. Jedna z bohaterek Sagi argentyńskiej, którą wciąż i wciąż się zachwycam. Anna jest odważną i dzielną kobietą. Na przekór przeciwnościom losu prze do przodu i robi to, co uważa za słuszne. Kieruje się zdrowym rozsądkiem i dzięki ciężkiej pracy osiąga sukces. To taka kobieta, którą warto poznać i brać z niej przykład.

3. Chyłka & Zordon - nie mogę rozdzielić tego duetu. Nie wyobrażam sobie ich oddzielnie, więc co Mróz złączył, niech zostanie połączone. Kocham tych dwoje w akcji, kocham ich przepychanki słowne i to napięcie między nimi, które powoduje u mnie zatrzymanie pracy serca. Tęsknię i wyczekuję Rewizji! Oby coś się poruszyło.

4. Pani Irenka - jeśli czytaliście serię Alibi na szczęście Anny Ficner-Ogonowskiej to z pewnością wiecie o kim mówię. Pani Irenka kojarzy mi się z domem, takim przytulnym ukochanym, ciepłym. Chciałoby się czasami, kiedy mamy problem i sobie z nim kompletnie nie radzimy, znaleźć się w domku pani Irenki, wypić gorącą herbatę z malinami przygotowaną właśnie przez nią. Odpocząć i posłuchać co ta mądra kobieta ma do powiedzenia. Jest skarbnicą życiowych porad i jedną z tych osób, do których chce się wracać choćby w myślach.

5. Tyrion Lannister - to jedna z moich absolutnie ukochanych postaci z Gry o tron. Jest zabawny, dobry i kochany mimo, że pochodzi z najgorszej z możliwych rodzin. Jest takim promyczkiem, na którego rozdział czekałam najbardziej. Jestem zakochana z okładce filmowych Uczty dla wron !<3

Jakie są Wasze ulubione postacie z książek? Piszcie w komentarzach swoje typy, chętnie poczytam. Dajcie znać co sądzicie o moich wyborach, znacie tych, o których wspomniałam? Darzycie ich sympatią czy wręcz przeciwnie? :) 

Komentarze

  1. Ja również miałam podobne odczucia co do Hermiony, ale też ją polubiłam! :D
    Reszty postaci niestety nie znam :/
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo tak Tyrion, jest moją ulubioną postacią z Got'a zaraz po Ned'zie. Na pierwszym miejscu stoi u mnie Liesel Meminger z "Złodziejka książek" Jej postać jest po prostu cudowna i świetnie wykreowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z Gry o Tron lubię jeszcze Jona Snow <3 Szczególnie tego serialowego :D
      A w "Złodziejce książek"najbardziej polubiłam Maxa Vandenburga :)

      Usuń
  3. Znam tylko pana spod piątki i kocham go całym sercem - jedna z najlepszych postaci w książce, ale muszę przyznać, że wiele bohaterów z "Gry o tron" uwielbiam. Reszty niestety nie miałam okazji poznać ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tych postaci znam (na razie) tylko Hermionę, bardzo ją lubiłam. Jednak moje serce w serii HP zdobył Syriusz <3 Inną moją ukochaną postacią jest Zuzanna z książki "Mróz" Marcina Ciszewskiego, uwielbiam Celaenę ze "Szklanego Tronu" i Magnusa z "Darów Anioła" :D
    Może kiedyś opublikuję podobny post u siebie, to świetny pomysł :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię Celaenę, to chyba jedna z lepszych głównych bohaterek jakie znam :)
      Chętnie przeczytam taki post w Twoim wykonaniu :)

      Usuń
  5. Czy istnieje ktoś, kto nie kocha Tyriona? ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój chłopak zawsze naśmiewa się ze mnie kiedy mówię, że go lubię. Ostatecznie nie wiem czy robi to bo go nie lubi czy po prostu chce się podroczyć :P

      Usuń
  6. Pani Irenka to cudowna postać :) Od razu ją polubiłam to taka mądra kobieta od razu ją i jej dom z kojarzyłam z moją babcią i jej kuchnią ;)
    Zorgon i Chyłka czekałam na jakiś wątek miłosny między nimi w Kasacji, ale nic nie było tylko te ich słowne przytyki i żarty. Zdradzisz mi czy w Zaginięciu też się tylko zaczepiają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Zaginięciu jest jedna taka scena, która sprawiła, że serce podeszło mi do gardła, zapomniałam oddychać i oszalałam! <3 Jak teraz o tym myślę to ciarki mnie przechodzą :D

      Usuń
  7. Również uwielbiam Hermionę, chyba nawet bardziej od samego Harry'ego :) Tyrion też oczywiście wymiata :D Z resztą bohaterów niestety nie miałem jeszcze okazji się zapoznać, choć na serię Mroza mam ochotę już od dłuższego czasu ;)
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyłka&Zordon to duet idealny! Osobiście zarażam miłością do twj dwójki wszystkich na około. Hermiona jest również bardzo dobrą bohaterką, ale czy uznałabym ją za jedną z najlepszych? Nie, chyba nie. Za to Tyrion... Cóż to jest za postać! Mały, wielki geniusz. :D
    Pozdrawiam,
    www.wachajac-ksiazki.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Czuję to samo odnośnie Chyłki i Zordona, czekam skrycie na to, że cały ten wątek pójdzie w końcu o krok dalej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie Tyrion również byłby w czołówce, ale podejrzewam, że znalazłby się gdzieś wyżej ;) Oprócz niego i Hermiony nie znam nikogo, ale to nic nie szkodzi - uwielbiam takie zestawienia ♥
    P.S. Mój umysł jest bardzo dziwny, ponieważ Zordon skojarzył mi się od razu z Megazordem z Power Rangersów :D
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyłka i Zordon - oj tak. Bardzo lubię ten zgrany duet :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hermiona Granger - zgadzam się w 100%! Podobnie jak Ty, na początku jej nie lubiłam. Strasznie zadzierała nosa i chciała pokazać, że jest we wszystkim najlepsza. Jeżeli już mowa o Harrym Potterze, to dodałabym jeszcze Syriusza i zastanawiam się nad Snape'em. Niby taki zły, ale w ostatnim tomie podbił moje serce.
    Poza tym Chyłka i Zordon to strzał w 10! Nie wyobrażam sobie lepszego duetu :D Chciałabym być kiedyś takim prawnikiem, jak Chyłka :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Znam jedynie Hermionę oraz duet Chyłkę i Zordona. Przyznaję, że prawnicy biorą u mnie górę i czekam z niecierpliwością na ich dalsze losy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też uwielbiam Tyriona! Jest najlepszy! I też zawsze wyczekuje na jego rozdziały! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Hermionę, jak ja się z nią utożsamiałam w dzieciństwie! Bardzo lubię z tej serii też Minerwę McGonagall.
    Przypadla mi do gustu również Liesel Meminger z "Złodziejki książek", ale tez właściwe wszyscy bohaterowie :)
    Pozdrawiam
    Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwsze trzy miejsca na Twojej liście - tak, tak, zgadzam się po tysiąckroć! <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam Hermionę i Tyriona i taaak Tyrion jest mega postacią ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. :D znam tylko Hermionę i to z filmu, bo przez książki nie mogę przejść. Ale motywuję się i będę się strać jednak przeczytać.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  19. Anna jest świetna, chociaż w pierwszej części trochę denerwowała mnie swoją przesadną dumą i ambicją - odrzucić tyle razy kogoś takiego jak Julius... no, tak się nie robi... :(

    A przy okazji: nominowałam Cię do LBA. Link: http://bohater-fikcyjny.blogspot.com/2016/03/41-liebster-blog-award.html Pozdrawiam! :3

    OdpowiedzUsuń
  20. Tylko pierwszą osóbkę kojarzę, z serii HP, ale tak to nawet ani jednej z nich nie udało mi się poznać przez książkę. ;/

    OdpowiedzUsuń
  21. Znam tutaj niestety tylko jedną osobą, a to mówi tylko brać się do czytania! Niemniej Hermka jest także jedną z moich ulubionych postaci ♥

    PS. Zapraszam na konkurs z nagrodą u mnie ;)

    Pozdrawiam, Maniaczka książek!
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdecydowanie zgadzam się co do pierwszych dwóch postaci! :)

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  23. Znam jedynie Hermionę i także ją polubiłam :)
    Miałabym problem z wypisaniem ulubionych postaci, gdyż nie zwracam aż takiej uwagi na postaci kiedy czytam książkę. Bardziej interesuje mnie tło, wydarzenia, a imiona bohaterów niestety szybko zapominam. Chyba, że bohater mnie denerwuje - ojj wtedy jestem w stanie zapamiętać imię na dłużej :p

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads