Tak blisko - Tammara Webber


Namówiona przez przyjaciółkę Jackie wybrała się na imprezę Halloweenową bractwa. Jak się okazało, było to kompletnie nietrafiony pomysł i dziewczyna postanowiła wrócić do domu wcześniej. Nie mogła wiedzieć, co spotka ją po wyjściu z budynku. Została bowiem zaatakowana przez przyjaciela swojego byłego chłopaka, który próbował ją zgwałcić i ani prośby, ani krzyki nie były w stanie go powstrzymać. Jej wybawca pojawia się dosłownie znikąd, Jackie nigdy wcześniej go nie widziała, a ten doskonale zna jej imię. Okazuje się, że Lucas, bo tak na imię ma chłopak, który ją uratował, którego wcześniej nie zauważała, pojawia się wszędzie - pracuje w jej ulubionej kawiarni, prowadzi zajęcia samoobrony a nawet uczestniczy w wykładzie z ekonomii, niestety zawaliła. Zaczyna on coraz bardziej przyciągać jej uwagę i jak się wydaje, Lucas też jest nią zainteresowany. Wzajemna fascynacja przeradza się w romans, ale bohaterowie muszą stawić czoła przeciwnościom losu i tajemnicom  przeszłości, które wystawiają ich związek na próbę.

Czytałam wiele opinii na temat tej książki a większość z nich była pozytywna. Ciekawiła mnie od dłuższego czasu i kiedy tylko pojawiła się okazja aby ją mieć byłam szalenie szczęśliwa. Nie spodziewałam się zbyt wiele, wiecie jak jest, morze świetnych opinii, wysokie oczekiwania a w rezultacie dostajemy coś całkiem przeciętnego. Przez chwilę miałam nawet obawy i podejrzenia, że autorka wzorowała się na "After", bo opis Lucasa do złudzenia przypominał mi Hardina. Na szczęście się myliłam.

Miłość nie jest brakiem logiki.
Jest logiką sprawdzoną i udowodnioną.
Podgrzaną i wygiętą tak,
by wpasowała się w kontury serca.

Muszę przyznać, że większą uwagę skupiłam na relacji między Lucasem a Jackie niż na głównym problemie w książce - gwałcie. Przewijał mi się gdzieś w tle i to wszystko. Nie zrobił na mnie większego wrażenia. Ogólnie cała książka była po prostu przyjemnym czytadłem, którego potrzebowałam. Nie poruszyła mną, nie zwaliła z nóg ani nie wgryzła się głęboko w serce. Napisana jest prostym i przyjemnym językiem. Trochę obawiałam się co zastanę na jej kartach, gdyż już na samym początku pojawiło się kilka literówek, które o ile w internecie mi nie przeszkadzają, tak w książkach wręcz rażą w oczy. Na szczęście nie było ich zbyt wiele.

Przeczytałam "Tak blisko" raz-dwa. Jest to typowa książka dla młodzieży i doskonale wpasowuje się w schemat, a co za tym idzie jest mocno przewidywalna. Niemal od początku wiedziałam jak potoczą się losy bohaterów. Mimo to książka mi się podobała i z pewnością sięgną po kontynuację. 

Moja ocena: 7/10

Książka bierze udział w wyzwaniu Czytam young adult.

Korzystając z okazji chciałabym Was serdecznie zaprosić do polubienia strony bloga na facebooku :) Będzie mi bardzo miło.

Komentarze

  1. No i takich książek szukamy! Sięgniemy na pewno! :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę czytałam i bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam zaraz po premierze i była to dla mnie jedna z pierwszych książek z tego gatunku jakie przeczytałam i pamiętam, że bardzo mi się podobała. Jednak nie wiem jaka byłaby moja opinia teraz, po wielu książkach z gatunku new adult.
    Pozdrawiam serdecznie :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem takie przewidywalne, typowo młodzieżowe książki są człowiekowi potrzebne. :) Zarówno pierwszą, jak i drugą część mam na liście "must read", więc przeczytam z pewnością, choć okładka pierwszej podoba mi się najbardziej. :) Trzecia część wychodzi niebawem. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Twoje zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Twoje zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa recenzja oraz opis. Mimo ze nie przepadam za przewidywalnymi książkami, to czasem dla "odmozdzenia" po nie sięgam. Po tę tez bym siegnela :) Skąd zamawialas?

    Uściski!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją mam z "wymianki" ale wiem, że jest na aros.pl w dobrej cenie :)

      :*

      Usuń
  8. Czytałam i miło wspominam, aczkolwiek obie części powinny powstać jako jedna grubsza książka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wielką chęcią przeczytam, widać, że książkę czyta się lekko i płynnie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads