#1 Chcę przeczytać - TOP 6


Cześć! Pomyślałam, że fajnie byłoby prowadzić jakąś serię na blogu. Oprócz comiesięcznych stosików, chciałabym podzielić się z Wami książkami, które w danym miesiącu dodałam do listy "chcę przeczytać". Pod koniec każdego miesiąca zrobię przegląd wszystkiego co się na niej znalazło i wybiorę 5-10 książek, po które najchętniej bym sięgnęła. :) 

W styczniu do "chcę przeczytać" wpadły 22 nowe pozycje. Poniżej znajdziecie TOP 6 z nich.


Tytuł: Aż do dna
Autor: Renata Chaczko
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Roxi ma 19 lat i jest piękną dziewczyną. Pewną siebie, pozbawioną hamulców i kompleksów. Jej życie to ciąg imprez, używek, seksu z przypadkowymi mężczyznami dającego jej poczucie władzy nad nimi. Do czasu… Roxi poznaje starszego, intrygującego mężczyznę i z zaskoczeniem odkrywa, że życie to nie tylko wieczna balanga, ale też samotność, konieczność wyboru, potrzeba miłości. Czy pod zasłoną imprezowiczki kryje się wrażliwa, łaknąca prawdziwej bliskości dziewczyna? Czy przeżycia kobiet w poprzednim pokoleniu mogą wpływać na jej wybory? Roxi będzie musiała zadecydować, jak dalej pokierować swoim życiem. Jedna z dróg będzie prowadzić do upadku, druga – do ocalenia. Którą z nich wybierze? O tym w jej pamiętniku – tak kontrowersyjnym i tak bardzo osobistym, że najlepiej czytać go w ukryciu…*
Opis tej książki przypomina mi o "Dzienniku Nimfomanki". Pamiętam, ze zrobił on na mnie pozytywne wrażenie. Polubiłam bohaterkę a forma w jakiej został napisany pozwoliła mi poczuć się tak, jakbym słuchała zwierzeń Valerie. Jakby w sekrecie przekazywała mi swoje tajemnice. Mam cichą nadzieję, że podobnie będzie w przypadku tej książki. Mam na nią ogromną ochotę! Poza tym, spójrzcie na okładkę, czyż nie jest piękna? <3


Tytuł: Ember in the Ashes. Imperium ognia
Autor: Sabaa Tahir
Wydawnictwo: Akurat

Zapierająca dech w piersi historia o honorze, miłości, poświęceniu i walce o wolność, która podbiła serca młodych czytelników na całym świecie. Laia należy do kasty Uczonych – w bezwzględnym Imperium tacy jak ona są zepchnięci na margines, stale inwigilowani i prześladowani. Aby ocalić brata oskarżonego o zdradę, dziewczyna wstępuje w szeregi buntowników i wyrusza ze śmiertelnie niebezpieczną misją do gniazda zła: zostaje niewolnicą w Akademii szkolącej najwierniejszych, najbardziej bezwzględnych żołnierzy Imperium. Jednym z nich jest Elias. Choć należy do wyróżniających się studentów, w jego sercu narastają wątpliwości, czy rola okrutnego egzekutora jest rzeczywiście tą, jaką chce odgrywać przez całe dorosłe życie. Przypadkowe spotkanie dwojga młodych ludzi nie tylko całkowicie odmieni ich losy, lecz także wstrząśnie posadami świata, w którym oboje żyją.*
 Tak wiele dobrego można przeczytać i usłyszeć na temat "Imperium Ognia". Nie mogę przejść obojętnie obok tej lektury. Trochę przeraża mnie wizja ciągłych walk, ale mimo to z wielką chęcią zapoznam się z tą pozycją.


Tytuł: 13 1/2 życia kapitana Niebieskiego Misia
Autor: Walter Moers
Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria

Niebieski miś, jakiego nikt nie zna, uprowadza Czytelników w świat, w którym fantazja i humor wymknęły się spod wszelkiej kontroli. To kontynent Camonia, gdzie inteligencja jest chorobą zakaźną, a burze piaskowe są czworokątne, gdzie za każdą idyllą czyha śmiertelne niebezpieczeństwo i mieszkają wszystkie te istoty, które zostały przepędzone z naszego życia codziennego. W 13 i 1/2 odcinkach życia bohater przedziera się przez baśniowe królestwo, w którym wszystko jest możliwe – tylko nie nuda.*

Ksiązki Waltera Moersa przyciągają mnie jak magnes, gdy tylko wejdę do empiku. Niestety, nigdy nie trafiłam na pierwszy tom z cyklu Camonia a nie znoszę czytania książek w nieodpowiedniej kolejności... Świat, który wykreował autor jest dla mnie zagadką, trochę magiczną, bajkową. Mam wrażenie, że nie zapomniałabym długo o książkach z tej serii. Tylko gdzie ją dostać?! :(


Tytuł: Pochłaniacz
Autor: Katarzyna Bonda
Wydawnictwo: Muza

Zima 1993. Tego samego dnia, w niejasnych okolicznościach, ginie nastoletnie rodzeństwo. Oba zgony policja kwalifikuje jako tragiczne, niezależne od siebie wypadki.Wielkanoc 2013. Po siedmiu latach pracy w Instytucie Psychologii Śledczej w Huddersfield na Wybrzeże powraca Sasza Załuska. Do profilerki zgłasza się Paweł „Buli” Bławicki, właściciel klubu muzycznego w Sopocie. Podejrzewa, że jego wspólnik - były piosenkarz i autor przeboju "Dziewczyna z północy" - chce go zabić. Załuska ma mu dostarczyć na to dowody. Profilerka niechętnie angażuje się w sprawę. Kiedy jednak dochodzi do strzelaniny, Załuska zmuszona jest podjąć wyzwanie. Szybko okazuje się, że zabójstwo w klubie łączy się ze zdarzeniami z 1993 roku, a zamordowany wiedział, kto jest winien śmierci rodzeństwa. Jednym z kluczy do rozwiązania zagadki może okazać się piosenka sprzed lat.*
Ostatnio na uczelni rozmawiałam z koleżanką na temat tej książki i skutecznie przekonała mnie do lektury :) Moje preferencje co do książek stale się zmieniają, raz bardziej pasuje mi jedno innym razem coś innego. W tym momencie górują thrillery/kryminały, więc "Pochłaniacz" wpasuje się idealnie :)


Tytuł: Awaria małżeńska
Autor: Natasza Socha, Magdalena Witkiewicz
Wydawnictwo: Filia


Jak wygląda dom bez żon? Pewnego dnia Mateusz i Sebastian, dwaj obcy sobie faceci, stają się bliźniakami syjamskimi złączonymi wspólnym losem tymczasowych samotnych ojców.
Tylko czy dadzą radę sprostać wyzwaniom?*



Słyszeliście już o tej książce? Myślę, że tak! Zapowiada się świetna komedia. Nie mogę się doczekać kiedy ją kupię :)


Tytuł: Przewieszenie
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia

Podhalem wstrząsa seria wypadków w górach. Początkowo czarna passa wydaje się jedynie ciągiem pechowych zdarzeń, jednak śledczy ostatecznie odkrywają związek między ofiarami. Każe on sądzić, że ktoś morduje turystów na szlakach. Dochodzenie prowadzi komisarz Forst. Szybko zdaje sobie sprawę z tego, że zabójstwa powiązane są ze sprawą, nad którą pracował z Olgą Szrebską. Zaczyna tropić mordercę, zbierając okruchy informacji, które ten zdaje się z premedytacją zostawiać. Kiedy zbliża się do rozwiązania sprawy, doganiają go upiory z przeszłości. Wiktor Forst będzie musiał stawić czoła nie tylko człowiekowi, którego ściga, ale także ludziom gotowym zrobić wszystko, by go pogrążyć.*
Na koniec wisienka na torcie czyli "Przewieszenie". Kolejny tom przygód komisarza Forsta jest na pierwszym miejscu w kolejce do kupienia. "Ekspozycja" pozostawiła po sobie ogromnego kaca a uleczyć go może jedynie ta książka.

Uf, dotarliście do końca? Mam nadzieję, że tak. Co myślicie o tego typu postach? Z wielką przyjemnością przeczytam Wasze opinie. Jeśli macie ochotę, podzielcie się w komentarzach swoimi TOP- chcę przeczytać, ja chętnie popatrzę co macie w planach. 

Ściskam Was, do napisania! :)


*Źródłem opisów książek jest portal lubimyczytac.pl

Komentarze

  1. Oo, a o większości książek nawet nie słyszałam... widzę, że powinnam nieco poszerzyć swoje powieściowe horyzonty. Rozpoznaję jednak Mroza i Tahir, których również chciałabym poznać nieco bliżej, bo tyle się nasłuchałam... ;)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mróz koniecznie, jest prze genialny <3 a co do Tahir, mam nadzieję,ze spodoba się i Tobie i mnie :)

      Usuń
  2. "Przewieszenie" tak, tak, tak! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. 13 1/2 życia kapitana Niebieskiego Misia jest na allegro za "jedyne" 80 zł... chyba naprawdę ciekawa ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaak, niekiedy ceny książek na allegro, zwłaszcza tych trudno dostępnych, przyprawiają o ból głowy... Mam wielką ochotę na tę książkę, ale jeszcze nie oszalałam :)

      Usuń
  4. Z wymienionych przez ciebie kojarzę jedynie "Przewieszenie" i "Ember in the Ashes. Imperium ognia" a o pozostałych książkach niestety nie słyszałam. Niemniej bardzo fajne zestawienie c:

    OdpowiedzUsuń
  5. "Aż do dna" oraz "Awaria małżeńska" to powieści, które pragnę przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z książek wymienionych przez Ciebie czytałam tylko "Imperium ognia", którą gorąco polecam!
    Poza tym na pewno kiedyś sięgnę po Remigiusza Mroza, bo nie czytałam żadnej negatywnej opinii na temat tej serii :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Powyższe książki są mi mało znane. :) Jednak na mojej liście by się nie znalazły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W moim top chce przeczytać znajduje się Kasacja, Spełnienie marzeń nowa Michalak, i wiele innych książek mam nadzieję, że niebawem uda mi się je przeczytać i Tobie też życzę byś szybko się dorwała do tej top 6 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze Owocowej Serii Pani Michalak, muszę nadrobić zaległości w książkach tej autorki :) Po "Kasację" sięgaj jak najszybciej bo jest genialna! :)

      Usuń
  9. Również mam wielką ochotę na Pochłaniacza i Ember in the ashes. Tyle dobrego słyszałem o obu tych książkach, że już się nie mogę doczekać, aż sam po nie w końcu sięgnę. Na szczęście Imperium ognia już czeka na półce na swoją kolej. Mam nadzieję, że w niedługim czasie się za nie zabiorę. Coś czuję, że obie powieści przypadną mi do gustu ;)
    Pozdrawiam serdecznie :D
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej książki z Twojej topki, ale Imperium ognia mam w planach. Bardzo dużo dobrych opinii i sam pomysł autorki sprawia, że chce po nią sięgnąć:) Nawiązania do starożytności mnie kuszą, ponieważ mam słabość do tego okresu:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam "Pochłaniacz" Katarzyny Bondy i trochę się zawiodłam szczerze mówiąc. Nie wiem czy to ma związek z tym, że miałam wysokie oczekiwania, czy jest to spowodowane tym, że sięgnęłam po tę książkę zaraz po mojej ukochanej serii Harlana Cobena. Jednak nie przypadła mi ta książką do gustu, strasznie mi się ciągnęła. Ale mimo tego chcę sięgnąć jeszcze po jakąś książkę tej autorki. Może kolejne spotkanie będzie bardziej udane. :D
    Pozdrawiam! :) :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads