Kasacja - Remigiusz Mróz





Piotr Langer zostaje oskarżony o podwójne morderstwo. Wszystko wskazuje na to, że jest winny zarzucanego mu czynu. Spędził on bowiem 10 dni zamknięty w mieszkaniu z ciałami ofiar. Sam oskarżony nie przyznaje się do dokonania przestępstwa, ale też nie próbuje w żaden sposób się bronić.  Sprawą zajmuje się Joanna Chyłka, nieprzebierająca w środkach prawniczka, pracująca dla jednej z warszawskich korporacji. Z pomocą Kordiana Oryńskiego, przydzielonego jej aplikanta, zrobi wszystko, by wygrać rozprawę sądową i przekonać sędziów do swoich racji.

Gdyby ktoś, jeszcze jakiś czas temu, powiedział że w moje ręce wpadnie thriller PRAWNICZY -  a ja będę go czytać po nocach z zapartym tchem - jestem pewna, że za nic nie mogłabym w to uwierzyć. Pierwsze co przychodzi mi na myśl, słysząc "prawniczy" to: nuda, nuda i jeszcze trochę nudy. Nie mogłam się jednak oprzeć pokusie, aby sięgnąć po zachwalaną pod niebiosa "Kasację". Trochę obawiałam się tego, co zastanę podczas lektury. Zazwyczaj podchodzę z rezerwą do tak dobrze ocenianych pozycji, najzwyczajniej w świecie nie chcąc się zawieść. Nie zawiodłam się na najmniejszym stopniu. 

Remigiusz Mróz, w sposób sprawny i bez zbędnych ceregieli, wprowadza czytelnika wgłąb prawniczego świata. Robi to w sposób tak genialny, że nawet osobę najmniej obeznaną i zainteresowaną prawem i sądownictwem (np. mnie), udaje się przekonać do lektury. Mało tego, udaje mu się zapalić iskierkę fascynacji tematem. Akcja w "Kasacji" nie zwalnia tempa, ciągnie się od pierwszych stron, do ostatniej. Bezustannie pojawiają się nowe okoliczności. Nie ma ani chwili wydechu. Jedno jest pewne, nie ma mowy o nudzie. Ba, nie ma tu czasu na nudę! Dodajmy do tego świetnie skonstruowane postacie i dostajemy książkę idealną. 

Chyłka, bezpośrednia, twarda babka, już na samym początku wzbudziła moją sympatię. Jest typem osoby, za którym przepadam. Razem z Kordianem - albo Zordonem, jak nazywała aplikanta Chyłka - tworzą świetny duet. Ich odmienne charaktery, doświadczenie zawodowe i wiele innych czynników skutkują niesamowicie zabawnymi, pełnymi przepychanek słownych dialogami.

"Kasacja", faktycznie stała się dla mnie książką idealną. Cudownie jest rozpocząć rok z tak dobrą historią, z tak dobrym książkowym kacem. Coś mi się wydaje, że pan Mróz, uzależnia, ja już niecierpliwie przebieram nóżkami, czekając na okazję, aby kupić kolejną książkę autora. Już teraz wiem, że będzie on, bez dwóch zdań "winny jak ocet" moim kolejnym książkowym zakupom! ;) Wszystkie winy odpuszczam już teraz, bo mam nadzieję, a właściwie przeczucie, że kolejna książka porwie mnie tak, jak ta! ;)

Moja ocena: 10/10


Mieliście okazję poznać twórczość Remigiusza Mroza? Jakie są Wasze opinie na temat jego książek? Może polecicie mi kolejną, spod jego pióra, po którą powinnam sięgnąć? 

Komentarze

  1. Nie miałam okazji poznać jego twórczości, ale po przeczytaniu tej notki jestem bardzo ciekawa tej książki i na pewno ją przeczytam . Mam nadzieję, że jest taka dobra jak mówisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłam :) Mam nadzieję, że Tobie również się podoba, jest jeszcze lepsza niż mówię! :)

      Usuń
  2. Jeszcze nie czytałam ani jednej książki tej autora, ale czytając opis książki, oraz Twoją opinię stwierdzam, że koniecznie muszę przeczytać tę książkę. Po samym opisie wnioskuję, że fabuła musi być ciekawa, więc pewnie do mojego następnego zamówienia dołączy ten tytuł. :)
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Życzę szczęśliwego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła jest świetna, wszystko w tej książce jest świetne. Cieszę się, że po nią sięgniesz :DD
      Pozdrawiam również i Tobie też życzę szczęścia w nowym roku :)

      Usuń
  3. Jeszcze nie miałam okazji, ale bardzo chcę. A nakłaniają mnie do tego takie recenzje jak ta właśnie. U mnie na półce czeka już "Zaginięcie" i od tej pozycji zacznę przygodę z Mrozem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poluję na "Zaginięcie". Nie znalazłam nigdzie stacjonarnie, więc musi się znaleźć w koszyku przy najbliższym zamówieniu <3

      Usuń
  4. Od pewnego czasu staram się natrafić chociaż na jedną powieść w bibliotece, jednak zawsze jest odwrotnie. Może przy następnej mi się uda??

    Pozdrawiam,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. "Kasację" bardzo dobrze wspominam, a teraz czytam "Zaginięcie", które jest równie dobre. Chyłka kolejny raz nie zawodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się nie mogę doczekać aż w moje ręce wpadnie "Zaginięcie" :)

      Usuń
  6. Muszę się w końcu zabrać za jakąś książkę Mroza. Tyle się dobrego słyszy o tym autorze, że aż żal nie sprawdzić, czy faktycznie jest taki wybitny :) W dodatku, muszę przyznać, że na Kasację mam chyba największą ochotę :D

    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku!
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzie nie wejdę, tam wszędzie widzę zachwyty nad książkami Remigiusza Mroza! Będę musiała w końcu sama sięgnąć po jego powieść, żeby poznać jego fenomen.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads