Awaria małżeńska - Natasza Socha, Magdalena Witkiewicz



Wyobraźcie sobie, że Wasi mężowie/narzeczeni/chłopacy zostają sami w domu. Muszą poradzić sobie z ogarnięciem wszystkich obowiązków domowych, zaopiekować się dziećmi a do tego wykonywać swoje podstawowe codzienne zajęcia - praca, siłownia, piwo z kolegami. Pomyślicie, że to nic trudnego? A co jeśli tatuś nie wie do jakiej szkoły chodzą jego dzieci, zapomina o odebraniu ich ze świetlicy i nie ma pojęcia o uczuleniu jednego z nich na gluten? Sprawa trochę się komplikuje, prawda?

Właśnie z takim zadaniem przyszło się zmierzyć Sebastianowi oraz Mateuszowi, których żony ucierpiały w wypadku autobusowym. Sprawa wygląda dramatycznie, czekają ich co najmniej trzy tygodnie opieki nad dziećmi i domem, a gdzie czas dla siebie?! Jak to wszystko ze sobą pogodzić?, przecież nie można się rozdwoić, a doba trwa jedynie 24 godziny! Kiedy znaleźć czas na zrobienie domowej nutelli? Czy tydzień stołowania się w Mc'Donalds to faktycznie dobry pomysł? I czym, do cholery, różnią się skarpetki na rytmikę od tych zwykłych?!

Jeszcze nigdy nie miałam okazji czytać tak zabawnej i pozytywnej książki. Uśmiałam się do łez, nie żartuję. Wspólne dzieło autorek jest strzałem w dziesiątkę. Co prawda historia lekko przerysowana a obraz męża i ojca odrobinę stereotypowy, ale czy nie tego oczekujemy od komedii? Sytuacja ma być wyraźna, czytelna i zabawna. Jestem pewna, że każda z nas znajdzie z Sebastianie lub Mateuszu chociaż maleńki kawałek swojej drugiej połówki. ;) Trochę tak, jakby autorki zebrały wszystkich mężczyzn świata, posklejały i BUM!, tak oto powstało tych dwoje. Sytuacja jest dokładnie taka sama po stronie przeciwnej - matki. Kobiety "maszyny", wszystko zapięte na ostatni guzik, całe życie pod kontrolą - potrafią zrobić wszystko same a do tego mają podzielną uwagę. Jak to możliwe? I czy w ogóle możliwe?

Kobiety bowiem mają cudowną zdolność samobiczowania się oraz fundowania sobie życia osoby pokrzywdzonej przez los. Nawet nie mając ku temu żadnych powodów. Przez lata gromadzą więc w zakamarkach swojej pamięci wspomnienia chwil, w których poczuły się nieszczęśliwe, i pielęgnują te myśli staranniej niż ogrodnik swoje kwiaty. Swój mózg zatruwają drobiazgami, nad którymi żaden facet nie zastanawiałby się nawet przez sekundę. W 2004 roku on podarował jej o jedną różę mniej niż w 2003, rok później zapomniał o rocznicy pierwszego pocałunku, a kiedy prosiła, by na śniadanie przyniósł jej rogalik z kruszonką... po prostu zapomniał.

Spokojnie, nie jest to książka w żadnym razie feministyczna, nie chodzi tu tylko o to, aby wyolbrzymić wady mężczyzn i zrobić z nich jeszcze większych idiotów. ;) Można zaryzykować stwierdzenie, iż jest wręcz przeciwnie. To idealna okazja, aby przekonać się, że nie są z nich wcale tak strasznie nieodpowiedzialni i potrafią zrobić coś więcej niż leżeć na kanapie z piwem w ręku i oglądać mecz (oczywiście, kieruję się stereotypami, spójrzcie na to z przymrużeniem oka ;)). Książka owszem, bawi do łez, ale zmusza nas też do przemyślenia swojego postępowania. Każe nam zastanowić się nad tym, czy faktycznie jesteśmy takie idealne, czy rzeczywiście zawsze musimy postawić na swoim, czy odsuwanie naszych partnerów od wszystkiego bo 'i tak będę musiała po Tobie poprawić' jest dobrym pomysłem? :)

"Awaria małżeńska" była moim pierwszym spotkaniem z autorkami, ale na pewno nie ostatnim. Biorę każdą książkę w ciemno! Przy następnych zakupach książkowych rozpocznę zbieranie książek obu Pań. Wracając do Awarii, jak już pisałam, wybór tej książki jest strzałem w dziesiątkę. Prosto w środek tarczy! Na pewno Wam się spodoba. Musicie to przeczytać! :)

Moja ocena: 10/10

Komentarze

  1. Jeszcze nie spotkałam się z ani jedną negatywną recenzją tej książki, a to zdecydowanie musi coś oznaczać. :) Chętnie zapoznam się z tą powieścią, bo czuję, że ja i "Awaria" możemy się polubić. :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po twojej recenzji wiem, że muszę przeczytać tę książkę. MUSZĘ!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy się zachwycają i Ty jesteś kolejną osobą, która namawia do jej przeczytania. Na pewno sięgniemy! :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię komedie i może ta książka przypadałaby mi do gustu. Chociaż bardzo nie lubię, jak z mężczyzna robi się życiowe kaleki. Zresztą stereotypy mnie drażnią, nawet w lekkich historiach, więc trudno mi powiedzieć czy to opowieść odpowiednia dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam, absolutnie nie jest to książka poniżająca i ujmująca mężczyznom! Wręcz przeciwnie, pokazuje do czego są zdolni i jak wiele są w stanie poświęcić dla rodziny jeśli tylko trzeba :)

      Usuń
  5. Wow, jaka wysoka ocena. Zachęciłaś mnie i to bardzo. Książkę na szczęście już mam, więc to tylko kwestia czasu kiedy zacznę ją czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjna powieść. Uśmiałam się bardzo przy jej lekturze. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę zachęciłaś mnie do sięgnięcia po tę pozycję! Zazwyczaj nie potrafię znaleźć czegoś dobrego dla mnie autorstwa polskich autorów, jednak ta pozycja niezwykle mnie zaciekawiła i bardzo lubię takie zabawne książki.:D

    czasdlaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiej książki jeszcze nie czytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka wydaje się być ciekawa, ale chyba nie moje klimaty. Może kiedyś jak dorwę w bibliotece to się skuszę ;) Ta okładka *,*


    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna książka, szczególnie pomysł mi się podoba. Nie wiem czemu, ale jakoś mam przeczucie, że będzie tam dużo śmiechu.
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o tej książce, ale poczytałam kilka recenzji i praktycznie wszystkie są pozytywne, więc być może spróbuję przeczytać jak nadrobię zaległości ;) Prawdopodobnie tradycyjnej książki nie kupię, ale od czego ma się e-booki :D

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Historia spod pióra takiego duetu nie mogła być zwykła czy przeciętna

    OdpowiedzUsuń
  14. Opinie o "Awarii małżeńskiej" są bardzo pozytywne, Twoja rekomendacja tylko potwierdza, że warto sięgnąć po książkę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam Nataszy Sochy Macochę i też strasznie się ubawiłam kiedy ją czytałam ;)
    A tą książką bardzo mnie zainteresowałaś muszę koniecznie się za nią zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda na bardzo przyjemną, lekką książkę, ale niestety, nie do końca jest w moim guście - może kiedyś. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale mi się spodobała okładka! :) Co do tematyki, jestem jak najbardziej za, i z chęcią sięgnę! Odkryłam ostatnio, że chyba muszę sobie zapisywać książki, które chcę przeczytać, bo gdy gdzieś widzę jakąś promocję, mam zupełną pustkę w głowie odnośnie tego, co to ja chciałam przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mam problemu z wyobrażeniem sobie, że mój facet miałby zostać sam w domu i wszystkiego dopilnować - należy do tego elitarnego grona zaradnych, którzy wiedzą jak obsłużyć pralkę czy zmywarkę :D

    A książka wydaje się mega pozytywna! Z chęcią kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam to szczęście, ze mój chłopak potrafi wstawić zmywarkę i pralkę. :P W domu zmywa tylko on - ja nie mogę. Potrafi posprzątać całe mieszkanie, ale gdyby musiał zostać sam na kilka dni,jestem w 100% pewna, że zostałabym zasypana smsami i telefonami typu "a widziałaś...", "wiesz może, gdzie jest moje...", "nie rzuciło ci się w oczy..." :D

      Książka jest świetna, przezabawna :)

      Usuń
  19. Ja mam dokładnie tak samo, każdą książkę autorki biorę w ciemno :D Nowe książki Magdaleny Witkiewicz niedługo mam zamiar zamówić :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads