E-BOOK: Siedem śmierci Evelyn Hardcastle - Stuart Turton


Pokochałam kryminalne zagadki w stylu Agathy Christie. Jestem kupiona już w momencie, kiedy słyszę: kryminał retro. A jeśli dodać do tego zapętlenie wydarzeń i osiem różnych wcieleń próbujących rozwikłać sprawę morderstwa? Wtedy już świecą mi się oczy! Siedem śmierci Evelyn Hardcastle? Tak, poproszę!

Jeśli macie ochotę na ten wyjątkowy, pełen niespodzianek kryminał, to już teraz zapraszam Was do zakupów w księgarni internetowej virtualo.pl. Z kodem EVELYN2019 dostaniecie dodatkowe 5% zniżki na ebooka Siedem śmierci Evelyn Hardcastle.


Ma osiem wcieleń i tyle samo szans na rozwiązanie zagadki morderstwa Evelyn Hardcastle. Czasu jest niewiele - kończy się o 11 wieczorem, kiedy ginie Evelyn. Każde niepowodzenie prowadzi do utraty świadomości i rozpoczęcia tego samego dnia, w innym ciele. Jeśli tym razem się nie uda, cała sekwencja powtórzy się znowu. To niewiele informacji, ale absolutnie wszystko, co otrzymuje czytelnik, ale też wszystko, co wie bohater książki.

Czy to nie brzmi ekscytująco?! 

Jak tylko przeczytałam opis Siedmiu śmierci Evelyn Hardcastle wiedziałam, że to książka, którą muszę poznać. Od razu spodobało mi się założenie ośmiu wcieleń. Dotychczas nie trafiłam na podobną formę w kryminale, co jeszcze bardziej spotęgowało moją ciekawość. Jak dobrze, że Stuart Turton napisał tę książkę. Nie jest ona zwykłym kryminałem. To nadzwyczajne połączenie gatunków, to doskonałe wyjście poza schemat. 

Zagadki są dwie – przede wszystkim ta dotycząca morderstwa. Druga – powodu, dla którego bohater znalazł się w Blackheath. Tu dochodzą kolejne pytania - czym tak naprawdę jest ta przedziwna gra, w której bierze udział i jakie są jej zasady? 

Akcja powieści rozgrywa się na zamkniętym terenie. Bohater nie możliwości wyjść poza granice posiadłości Haedcastle’ów, nawet kiedy robi się zbyt duszno i przytłaczająco. Ciągle otacza się tymi samymi postaciami, ale za każdym razem odkrywa nowe poszlaki i poznaje kolejne sekrety skrywane przez mieszkańców i gości Blackheath. A skoro już o postaciach mowa, muszę wspomnieć o zaskakującej relacji czytelnik – główny bohater. Otóż nie poczułam żadnej więzi. Obstawiam, że to zasługa kolejnych wcieleń łączących się z osobowością głównego bohatera. Właściwie każda postać była mi obojętna – to nie zdarza się zbyt często. Może to ich przelotność, a może to, że żadnej z nich nie poświecono zbyt wiele uwagi? Może za bardzo skupiłam się na dotarciu do prawdy i straciłam zainteresowanie bohaterami? 

Usprawiedliwiam się biegiem wydarzeń, zwyczajnie nie mającym prawa ułożyć się w logiczną całość, dopóki sam bohater nie rozwiąże zagadki, albo jeśli czytelnik nie zacznie zapisywać sobie wydarzeń z każdego kolejnego dnia i nie znajdzie głęboko ukrytych powiązań. Podczas lektury ciężko połączyć wszystkie informacje w jakikolwiek logiczny, prowadzący do rozwikłania zagadki ciąg. Dostajemy tylko tyle, ile chce dać autor. A zdecydowanie nie chce dać przedwcześnie rozwiązania ani w żaden sposób do niego doprowadzić. Lubię rozwiązywać zagadki razem z bohaterami książek i zawsze prędzej czy później typuję sobie podejrzanego. Tym razem czułam się jak ktoś błądzący w ciemności w zupełnie obcym miejscu. 

Nie jestem pewna, czy ekscytacja niespotykaną formą nie przysłania mi kilku niedociągnięć, czy po prostu przytłoczona ilością bohaterów i twistów fabularnych nie byłam w stanie wyłapać wszystkich istotnych kwestii dotyczących zasad panujących w Blackheath. Mam wrażenie, że coś mi umknęło, że coś nie do końca pasuje. Nie wiem skąd to przeczucie. Dowiem się dopiero czytając Siedem śmierci Evelyn Hardcastle jeszcze raz, a zrobię to bez wątpienia, bo ta niepewność nie daje mi spokoju. 

Jestem szczerze zachwycona formą tej książki. Uwielbiam panujący w niej klimat kryminału retro, a niewykrywalna intryga wywarła na mnie naprawdę duże wrażenie. Wszystko to składa się na powieść, której nie można odłożyć, na powieść, dla której zostawia się wszystkie obowiązki, którą czyta się za jednym podejściem z gardłem ściśniętym z ekscytacji. Jednak mimo zachwytów, czuję wyraźny niedosyt. Tkwi w mojej głowie od chwili kiedy skończyłam lekturę. To chyba znak, że nigdy nie zapomnę tej historii. Siedem śmierci Evelyn Hardcastle bez wątpienia jest rewelacyjną powieścią i odważną (a przede wszystkim udaną!) próbą wyjścia poza schemat.

Polecam Siedem śmierci Evelyn Hardcastle Waszej uwadze, a na zachętę zostawiam kod rabatowy EVELYN2019 upoważniający do dodatkowych 5% zniżki na ebooka w księgarni virtualo.pl 

M.



Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads