Pięć ulubionych książek z dzieciństwa



Zapraszam na podróż w przeszłość. Chciałabym Was zabrać do najwcześniejszych lat mojego życia i przedstawić pięć ulubionych książek z tamtych czasów. 


1. Kubuś Puchatek i różne różności

Znacie to uczucie, gdy wracacie do ulubionego miejsca z dzieciństwa, znajdujecie w piwnicy ulubiony koc lub maskotkę z tego okresu? Właśnie tak czuję się patrząc na okładkę tej książki. Taka znajoma i ukochana. Moje serce bije szybciej, zalewa je fala gorąca, czuję się jak w domu, przytulnie i ciepło. Kubuś Puchatek i różne różności, to zdecydowanie jedna z moich ulubionych książeczek z dzieciństwa, chętnie zajrzałabym do niej ponownie. :)



2. Miki Mol i Straszne Płaszczydło
Oszukuję. Miki Mola wcale nie poznałam w formie książki. Jednak mam świadomość, iż taka istnieje. Kocham Miki Mola jako bajkę. To jedna z moich ulubionych bajek dzieciństwa. Kraina Filobiblonii oraz Kalamburgia wciągały mnie, ale nie tylko mnie bo i mój tata oglądał tę bajkę równie chętnie, na długie godziny. Mogliśmy oglądać ją codziennie, nigdy nam się nie nudziła. Czy znajdzie się tu ktoś, kto zna bajkę o Miki Molu i strasznym Płaszczydle? :)


3. Porwanie Baltazara Gąbki

Mam ogromny sentyment do tej książki. Tata czytał mi ją niejednokrotnie - tak, prawie wszystkie wspomnienia czytelnicze z dziecięcych lat wiążą się z moim tatą - w dodatku, Porwanie Baltazara Gąbki, było też jedną z Jego ulubionych książek dzieciństwa. Mam nawet dokładnie ten sam egzemplarz, w którym sam zaczytywał się, kiedy był dzieckiem. Jest w nim wpisana dedykacja co sprawia, iż jego sentymentalna wartość rośnie jeszcze bardziej.



4. Przygody Pchły Szachrajki
Pchłę Szachrajkę znałam niemal na pamieć. Tę książkę z kolei zawdzięczam babci. Babcia prowadziła szkółkę teatralną i znakomicie wczuwała się w to, co czyta. A Pchłę 'opowiadała' tak pięknie, że chciałam jej dorównać. 


5. Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Nie wiem czy byłam w odpowiednim wieku, by czytać tego typu książki. Dostałam pierwszy tom Harrego pod choinkę, gdy miałam siedem lat. Szczerze mówiąc, nie wiem czy doczytaliśmy go już wtedy do końca. Jednak po jakimś czasie pojawiło się u mnie nagranie kilku rozdziałów czytanych przez Piotra Fronczewskiego, nie pamiętam czy dziadek kupił tę płytę razem z gazetą, czy innym sposobem znalazła się w moich rękach, ale od tego czasu głos pana Piotra rozbrzmiewał w moim pokoju codziennie. Harry pozostanie w moim sercu na zawsze!

Lubię wracać do wspomnień z dzieciństwa. Książki towarzyszyły mi już od najmłodszych lat. To wszystko dzięki tacie, który najpierw sam czytał mi bajki, a później chodził ze mną do biblioteki, abym mogła wybrać coś dla siebie. To jemu zawdzięczam moją miłość do literatury. Chyba nie mógł podarować mi niczego piękniejszego.

Jakie są Wasze ulubione książki z dzieciństwa?
Piszcie w komentarzach, jestem bardzo ciekawa! :)

Komentarze

  1. O rany, jakbym miała teraz sobie wszystko przypominać, to musiałabym zerknąć na regał w domu. Ale pamiętam o serii książek replika, w których bardzo się zaczytywałam, nieśmiertelny Harry Potter, książki Meg Cabot, Pamiętniki Księżniczki, książki Ewy Nowak, Spotkanie nad morzem ❤❤❤ aż mi się ciepło na serduchu zrobiło na wspominki. Super post!

    Http://zaczytana-karola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Harrego Pottera zaczęłam czytać dopiero w liceum, moją ulubioną książką z dzieciństwa są "Dzieci z Bulerbyn" oraz o "Wróżkach i czarodziejach" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O, "Harry Potter" zdecydowanie i do moich ulubionych książek należy. :) Dopisałabym jeszcze "Dzieci z Bullerbyn", "Bracia Lwie Serce", "Tajemniczy Ogród" oraz "Chłopcy z Placu Broni". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Harry Potter" oraz "Porwanie Baltazara Gąbki" również niezmiennie kojarzą mi się z dzieciństwem! Moje serce skradły także "Dzieci z Bullerbyn" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojacie! Oglądałam kiedyś bajkę Porwanie Baltazara Gąbki, ale nie wiedziałam nic o tym, że jest książka! :D
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale się tu pozmieniało! Cudownie! Kubuś puchatek <3 Harry <33 Ja kocham też wszystko, co nabazgrała pani Astrid Lindgren <33 Pippi, dzieci z Bullerbyn! No po prostu przypominają dzieciństwo :))

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć :) Chciałabym nominować Cię do Teen Wolf Book Tag. Nie trzeba znać serialu, aby wziąć udział. Pozdrawiam, a po resztę informacji zapraszam tu: http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/2016/02/teen-wolf-book-tag-1.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo, uwielbiałam Kubusia Puchatka <3 A prosiaczek był taki słodki ^^

    volusequat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Z Twojego zestawienia znam tylko Kubusia i HP :) Moje książki z dzieciństwa to na pewno: "Tajemniczy ogród", "Mała księżniczka", "Ania z Zielonego Wzgórza " i cała Jeżycjada :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo jest moich ukochanych książek z dzieciństwa, ale tak samo jak ty najbardziej pokochałam Harrego i Kubusia Puchatka. No i może jeszcze dzieci z Bullerbyn♥ A co do bloga; świetny wygląd *.*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam z tego zestawienia "Kubusia Puchatka" oraz Harrego, choć tego drugiego już jako nastolatka. Ja z dzieciństwa najlepiej wspominam "Małą księżniczkę". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kubuś Puchatek ♥
    Moimi ulubionymi książkami z dzieciństwa na pewno są to Kubuś Puchatek, Baśnie Andersena (do dziś mam wydanie z 71, które najpierw było mojego taty) i oddzielna Calineczka którą babcia mi czytała. Najbardziej lubiłam ilustracje w Calineczce ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tego co wymieniłaś czytałam "Porwanie Baltazara Gąbki", "Harry Potter" oraz "Kubuś Puchatek" :) Często też pojawiał się "Mały książę" i oczywiście różne baśnie :)
    Ściskam,
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  14. Też uwielbiałam Kubusia Puchatka!
    A moją ulubioną książką z dzieciństwa jest "Malutka Czarownica" :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miki Mola nie znam. Puchatka uwielbiałam, ale najbardziej to ,,Małego księcia" i ,,Dzieci z Bullerbyn".

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads