After. Już nie wiem, kim bez Ciebie jestem - Anna Todd

Jeśli książka na ciebie nie oddziałuje, nawet w najmniejszym stopniu, to nie czytasz odpowiedniej książki.

Życie Tessy zmieniło się diametralnie od czasu, gdy zaczęła spotykać się z Hardinem. Okazało się, że nie trzeba wszystkiego dokładnie planować, można czasem odpuścić i dobrze się zabawić. Szkoda tylko, że każda zabawa kończy się tak samo - kłótnią. Na domiar złego, dowiedziała się o prawdziwej przyczynie tego, że Hardin zainteresował się właśnie nią. To załamało ją całkowicie. Czy uda jej się podnieść po takim ciosie? Czy będzie potrafiła wybaczyć Hardinowi a także jej nowym "przyjaciołom"? 


Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, iż drugi tom "After" spodoba mi się jeszcze bardziej niż poprzedni. Nadal pełno tu kłótni i niespodziewanych, a może i spodziewanych, bo powinniśmy się już do nich przyzwyczaić, zwrotów akcji. Cieszę się, że książka podzielona jest na dwóch narratorów - Tessę i Hardina. Dobrze jest od czasu do czasu oderwać się od tej dziewczyny... 

Sama postać Tessa niewiele się zmieniła. Nadal uważam ją za naiwną, rozhisteryzowaną idiotkę. Dodajmy do tego nie konsekwentność, brak umiejętności słuchania, bezpodstawne wyciąganie wniosków i jej nową ulubioną zabawę - "gdy pokłócę się z moim chłopakiem, fajnie będzie rzucić się na szyję innemu facetowi i całować go namiętnie".  TA-DA! Proszę bardzo, mamy najgorszą główna bohaterkę na świecie! Chyba przyzwyczaiłam się już do tej postaci, po pewnym czasie jej głupie zachowania zaczęły mnie śmieszyć, dzięki czemu udało mi się skończyć ten tom. Cieszę się, że to zrobiłam, to był naprawdę ogromny wachlarz emocji. Od śmiechu, przez zdenerwowanie, rozczarowanie i łzy. Podczas lektury przeszłam przez to wszystko.

Hardin, Hardin, Hardin... Uwielbiam tę postać. Polubiłam go już w poprzednim tomie ale teraz, moja sympatia wzrosła tysiąckrotnie. Dzięki temu, że narracja podzielona jest na niego i Tessę, możemy zajrzeć do jego głowy i poznać go znacznie lepiej. Rozczula mnie jego osoba. Chowa się za maską niegrzecznego chłopca, a w środku, to na prawdę fajny facet. Warto sięgnąć po tę książkę chociażby po to, by poznać jego drugie oblicze. Sposób w jaki walczy o to, co kocha - ah... Chyba mam słabość do niegrzecznych mężczyzn, mających problem z wyrażaniem uczuć. Jeśli jeszcze w między czasie okaże się, że ich zły charakter to rodzaj "muru obronnego", zbudowanego po to, by nie dopuścić do tego, by po raz kolejny ktoś go zranił - jestem kupiona!

Nie dostaniemy tu nic nowego jeśli chodzi o język, nadal jest to proste jak drut. Akcja toczy się równie płynnie - kłótnia, rozstanie, seks, kłótnia, rozstanie, seks... Jest jednak coś takiego, co sprawiło, że już wiem, czy chcę Wam polecić tę książkę, czy nie. Otóż tak! Czytajcie, nie jest to szczyt dzieł literackich - to na pewno. Fajnie jednak oderwać się od rzeczywistości, zwłaszcza, jeśli mamy trudny okres, jesteśmy zmęczeni i nie mamy ochoty na nic cięższego. 
Jeśli macie ochotę na odrobinę literatury młodzieżowej, wzbudzającej niesamowicie wiele emocji (a przecież książka ma budzić emocje!), przyprawionej erotyzmem - to jest to.

Moja ocena: 7/10

Spotkałam się z wieloma opiniami na temat tej książki i są one bardzo podzielone. Część jest zachwycona, część nie przebrnęła przez drugi tom. Jak jest z Wami? Udało Wam się przeczytać "After"? Dajcie znać w komentarzach! :)

Komentarze

  1. Nie wiem czy to książka dla mnie. Zazwyczaj zabieram się za młodzieżówki, które są bardzo wychwalane (chociaż i takie czasami mi nie podchodzą). Na razie jeszcze sobie odpuszczę, ale może w przyszłości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "After" albo się kocha, albo nienawidzi, albo - tak jak ja - i kocha i nienawidzi. :) Książka wzbudza wiele kontrowersji, jeśli nie podchodzą Ci młodzieżówki, ta pewnie też się nie spodoba. Chociaż jest tu tyle scen łóżkowych, że zastanowiłabym się poważnie, nad podciągnięciem jej pod erotyk :p

      Usuń
  2. Wiele słyszałam o tej serii i zapewne, gdy będę miała ochotę na coś lekkiego to wezmę się za jej przeczytanie - czy mi się spodoba, nie jestem jednak pewna skoro główna bohaterka zdaję się być tym typem osobowości, którego nie lubię najbardziej.
    Ahh jeszcze takie pytanko... Czy istnieje możliwość abyś dodała padding do postu? Nie przyjemnie czyta się tekst przyklejony do ramek, przynajmniej mnie. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Etykiety

.kobiece .podsumowanie A.J. Finn Abbi Glines Adam Christopher Adam Kay Adrian Bednarek Agata Czykierda - Grabowska Agata Przybyłek Agnieszka Lis Alek Rogoziński Alex Marwood Alex Michaelides Alice Clayton Alice Feeney Alison Noel Andrew Mayne Aneta Jadowska Anna Bellon Anna Ekberg Anna Ficner-Ogonowska Anna Kańtoch Anna McPartlin Anna Niedbał Anna Todd Artur Chmielewski Bartosz Szczygielski Belinda Bauer Bonnie Kistler Bonnie Smith Whitehouse Brittainy C. Cherry Brittainy C.Cherry Brodi Ashton C.L. Tylor Camilla Läckberg Cara Hunter Caroline Kepnes Carolyn Egan Carolyne Faulkner Charlaine Harris Chloe Esposito Chris McGeorge Christine Feret-Fleury Claire King Colleen Hoover Corinne Sweet Cynthia D'Aprix Sweeney Cynthia Hand Dani Rabaiotti Daniel Nyari Dolores Redondo dr Richard Shepherd Elaine DePricne Elisa Albert Emma Farrarons Erica Spindler Erin Hunter Erwin Thoma Eva Pohler Fiona Barton Francis Duncan Fuminori Nakamura Gabriela Gargaś Gilly Macmillan Girl Online Glenda Millard Gwenda Bond Helen Russell Holly Ringland J. Sterling J.P. Monninger Jacek Dehnel Jakub Ćwiek Janice Y.K. Lee Jem Lester Jenna Evans Welch Jennifer L. Armentrout Jennifer L.Armentrout Jenny Han Jessica Khoury Jill McGrow Joanna Szarańska Jodi Meadows Joe Sugg John Corey Whaley Jojo Moyes Jolene Hart Jonh Anderws Jorge Cham & Daniel Whiteson Josh Malerman JP Delaney K.A Tucker Karen Dionne Karolina Wilczyńska Katarzyna Michalak Katarzyna Misiołek Kate Atkinson Katherine Webb Kayhryn Croft Keith Stuart Kelly Barnhill Kendall Ryan Kim Hlden Kim Holden Kimberly McCreight Kiran Millwood Hargrave Layla Wheldon Leisa Rayven Liebster Blog Award Linda Geddes Linia serc Lisa De Jong Lisa Hågensen Lorena Franco Louise Jensen Louise O'Neill Lucy Vine Mads Peder Nordbo Maeve Haran Magda Stachula Magdalena Witkiewicz Maggie Stiefvater Maja Lunde Marcin Wójcik Marie Benedict Markus Zusak Marta Guzowska Mary Beth Keane Maybe Someday Megan Miranda Meik Wiking Mia Sheridan Michaela DePrince Michał Gaszyński Michele Campbell Michelle Falkoff Michelle Frances Miranda Kenneally Natalia Sońska Natasza Socha Neil deGrasse Tyson Neil Gaiman Nicholas Sparks Nick Caruso Nicolas Sparks Paola Capriolo Paul Grossman Paula Hawkins Paulo Coelho Peternelle van Arsdale Philip Roth Piotr Wilkowiecki R.J.Palacio Rainbow Rowell rebecca Donovan Regina Brett Remigiusz Mróz Renata Chaczko S. R. Masters Sally Thorne Sandra Orzelska Sarah J. Maas Sarah Vaughan Saroo Brierley Shaun Bythell Stephanie Perkins Stuart Turton Susan Dennard Susan Mallery Sylwia Trojanowska Tammara Webber Tana French Tarryn Fisher Terry Brooks Tony Trixi Von Bulow Ule Hansen Valérie Tasso Wojciech Czusz Yann Martel Zbigniew Zborowski Zoe Sugg
Copyright © Maw reads